بهبودی بیش از ۱۵۹ هزار بیمار کووید ۱۹ در استان فارس

شیراز (پانا) - به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون در استان فارس، بیش از ۵۷۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۳ هزار و ۹۵۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبودی بیش از ۱۵۹ هزار بیمار کووید ۱۹ در استان فارس

عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، اظهار کرد: هم اکنون ۴۶۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU ، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده اند و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۵۹ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام پایین ترین آمار جانباختگان در طول موج سوم بیماری کووید ۱۹ در روز جاری و همچنین کمترین میزان بستری در بیمارستان ها در طول دوران کرونا؛ این کاهش موفقیت آمیز آمار را نتیجه همکاری خوب شهروندان و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار