مدیر کل آموزش و پرورش استان درجلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر،

حجاب برتر از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

رشت ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد ترویج و تبلیغ شعائر اسلامی از جمله حجاب برتر از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حجاب برتر از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان گیلان؛ محمد رحمتی با تاکید بر تعهد و مشارکت فعال همکاران فرهنگی در همه سطوح در ترویج شعایر اسلامی در مدارس و ادارات اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و محتوا و مفاد سند تحول بنیادین نیز به روشنی آمده است.

وی به تکلیف و مسئولیت های شرعی، اخلاقی، قانونی و عرفی همه همکاران به ویژه مدیران مدارس و مراکز آموزشی در صیانت از حریم عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: هرچند قاطبه همکاران ما با تعهد و اعتقاد بسیار به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می پردازند؛ اما بنده به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اعلام می کنم که با هر منکری و در هر سطحی که باشد برخورد جدی خواهیم داشت.

رحمتی به اهمیت صیانت از امتحانات و حقوق داوطلبان اشاره کرد و گفت: باید مراقبت کرد تا با توجیه حفظ دقت و مراقبت از صحت امتحانات و آزمونها، پاره ای اشتباهات فردی و یا خوداجتهادی مسئولان و ناظران در حوزه های امتحانی باعث سوءبرداشت ها و ایجاد نگرانی و ناراحتی در بین داوطلبان و اقشار دلسوز و متدین جامعه نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید مجدد بر این نکته که فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مفاد سند تحول بنیادین، چراغ راه ما در دستگاه تعلیم و تربیت است» بیان کرد: همواره باید دقت کرد در برخورد با ناهنجاری ها و منکرات دقت نظر و ظرافت لازم را به خرج دهیم تا خدای ناکرده با موضع گیری ها و برخوردهای ناسنجیده، زمینه های دلسردی همکاران به ویژه همکاران شاخص در حوزه عفاف و حجاب را فراهم نیاوریم.

ایشان به حوادث رخ داده در یکی از حوزه های برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و اظهار کرد: این موضوع با حساسیت و از سوی عوامل ذی ربط این اداره کل پیگیری و ابعاد موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت. آنچه در این حوزه آزمون رخ داد اتخاذ یک تصمیم شخصی و سلیقه ای بوده است و به هیچ عنوان یک تصمیم و دستور سازمانی نباید تلقی شود. از همین رو تاکید می کنم همه مدیران آموزش و پرورش می بایست مراقبت لازم برای عدم تکرار چنین حوادث و برخوردهایی را در آزمونهای آتی بعمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار