کاظمی: معلمان هنرمند، تربیت کننده انسان‌های شایسته هستند

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هنر را بهترین مسیر برای تکامل، رشد، تعالی و زندگی لذت بخش در این دنیا برشمرد و افزود بخشی از هنر درک زیبایی ها است و بخشی خلق زیبایی‌ها و هنر است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: معلمان هنرمند، تربیت کننده انسان‌های شایسته هستند

علیرضا کاظمی که امروز به صورت ویدیو کنفرانس در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی، هنری معلمان هنرمند کشور در شیراز حضور داشت، با اشاره به اینکه شیراز شایستگی برگزاری چنین برنامه‌ای در کشور را دارد، گفت: هر چند که وزارت آموزش و پرورش در طول سال‌ها از توجه به معلمان هنرمند غافل بوده‌است، اما برگزاری این جشنواره و پرداختن به معلمان هنرمند برای نخستین بار در کشور اتفاق مثبتی است که تحولاتی را در پی دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد ما آینده‌ای زیبا، بانشاط و جذاب برای خود و فرزندان این مرزوبوم رقم بزنیم هیچ ابزاری بهتر از ابزار هنر نیست.

رییس ستاد نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور ادامه داد: در سند تحول بنیادین نیز کاملا به جا و به حق یکی از ساحتهای تربیتی را ساحت هنری و زیبایی شناختی قرار داده است؛ از این رو است که اگر قرار باشد ما دانش‌آموزانی هنرشناس، زیباشناس و هنرمند و خالق هنر داشته باشیم حتما باید معلمان هنرمندی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بدون معلمان هنرمند نمیتوانیم انسان‌های شایسته و برخوردار از حیات طیبه در جامعه تربیت کنیم و از هر بُعد که به این مسئله نگاه کنیم اهمیت این مسئله را کاملا درک می‌کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری موفق و پرمخاطب دوره‌های قرآن و عترت و نماز فرهنگیان، توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری معلمان را از برنامه‌های وزرات آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برگزاری این جشنواره نیز در همان راستا است و قطعا نیز اثرپذیری در حوزه تربیت را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه معلمی می‌تواند به اهداف تربیتی درس‌های خود دست یابد که از ابزار هنر استفاده کند، افزود: چرا ما در حوزه تربیتی به اهداف خود نمیرسیم؛ دلیل آن این است که ما معلمان تمام ساحتی نداریم؛ معلمانی که بتوانند با ابزار هنر، محبت و عشق و علاقه را در دل دانش‌آموزان بکارد می‌تواند تربیت را به دانش‌آموزان خود منتقل کند.

کاظمی تاکید کرد: ما مطمئنیم که استان فارس که مهد فرهنگ و ادب و هنر و یادگار تاریخ و تمدن پرافتخار کشور است می‌تواند نقش بسیار بزرگ و عظیمی در حوزه های هنری معلمان ایفا کند و مهمترین نقش را در هویت ملی دانش‌آموزان ما که امروز هدف آماج جنگ نرم قرار گرفته ایفا کند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، در پایان با ابراز امیدواری از تحقق اهداف جشنواره گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت‌ها شاهد حضور حداکثری معلمان در سطح کشور در این جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم با ابراز تاسف از سال‌ها غفلت آموزش و پرورش در خصوص توجه به معلمان هنرمند گفت: ما با برگزاری این جشنوواره تصمیم گرفته‌ایم تا با همکاری دوستان اولویت خود را در شناسایی معلمان هنرمند قرار دهیم.

علی رمضانی، ادامه داد: به جرات می‌توان گفت در هیچ حوزه ای به اندازه آموزش و پرورش از این گنجینه انسان‌های هنرمند برخوردار نیست و غفلت از این حوزه قابل قبول نیست و معلمان هنرمند نیازمند توجه ویژه هستند.

او تاکید کرد: همه هنرمندان ما بدون شک در کنار خود معلمان هنرمندی داشته‌اند و غفلت از معلمان هنرمند موجب می‌شود تا جامعه از افراد هنرمند خالی شود.

رمضانی گفت: ما معتقدیم که اگر معلمی هنرمند نباشد نمی‌تواند در حوزه آموزش نیز موفق باشد و از این رو این کار را شروع کردیم و شایسته است که برای معلمان هنرمند بهترین‌ اقدامات انجام شود.

در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش فارس و شهردار شیراز و مسوولان استانی در شیراز برگزار شد، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و استاندار فارس نیز به صورت ویدئو کنفرانس در پخش زنده این مراسم حضور داشتند و پیام استاندار فارس برای شروع این جشنواره نیز توسط رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس قرائت شد.

همچنین در این مراسم استاد اصغر همت و استاد هودی از هنرمندان مطرح کشور و اهل شیراز به عنوان میهمان ویژه برنامه با اشاره به اینکه هر هنرمندی قطعا از یک معلم هنرمند برخوردار بوده، به بیان ارزش و اهمیت هنر و هنرمند پرداختند.

جشنواره فرهنگی هنری معلمان در 6 شاخه آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرآوایی ، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هم چنین هنرهای تجسمی است و افراد فقط در یک رشته می‌توانند شرکت کنند و مهلت ارسال آثار از 10 دی تا 10 اسفندماه است که افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه http://Www.artistteachers.ir مراجعه کنند.

افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند امروز دوشنبه ۲۲ دیماه همزمان در شیراز و در حافظیه و همچنین در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، در این مراسم که امروز به صورت زنده از شبکه دانش آموزی شاد و کانال معلمان هنرمند کشور به آدرس: artistteachers@ پخش شد ، از پوستر این جشنواره و پوستر سی‌ونهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا و یادبود آیین افتتاحیه جشنواره معلمان هنرمند رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار