تقویت تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول ضروری است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت برای رسیدن به آرمان سند تحول بنیادین یعنی دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه، ضروری است تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تقویت شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول ضروری است

رضا بامری در نشست هم اندیشی با سرباز طلبه های شهرستان دلگان که در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد،ضمن تقدیر و تشکر از روحانیونی که در دوران خدمت سربازی خود در زمینه آموزش احکام اسلامی و دینی به دانش آموزان فعالیت می کنند، اظهار کرد: هدف غایی و نهایی سند تحول بنیادین رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه نیز به تعبیر قرآن کریم بالاترین مرتبه حیات برای بشر است، افزود: آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف متعالی که آرمان سند تحول بنیادین است باید فعالیت های پرورشی خود را همسو و همراه با ارگان‌ها و نهادهای مذهبی انجام دهد که یکی از این نهادها سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر تقویت تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش مسائل اخلاقی، بصیرتی و معرفتی به دانش آموزان و از همه مهمتر پاسخگویی به شبهات دینی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید توسط متخصص این حوزه یعنی طلاب و روحانیون انجام شود.

بامری ادامه داد: انجام فعالیت‌های دینی در دارالقرآن ها و مدارس، استفاده از سرباز طلبه‌ها در گفتمان‌های دینی مدارس، نیاز سنجی و برگزاری دوره های آموزشی مورد تقاضای دانش آموزان، تقویت برنامه جامع نماز در مدارس، شرکت در فراخوان های قرآن و عترت، نماز و استفاده از ظرفیت اساتید سرباز طلبه از جمله مواردی است که در تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدورایم با همراهی روحانیون به سمت و سویی پیش ببریم که نتیجه آن استمرار حیات طیبه و جاری شدن مفاهیم دینی در مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار