مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

بجنورد (پانا ) -معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت مراسم فاطمیه دوم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی حجت‌الاسلام ایزانلو ، با اشاره به برگزاری مراسم‌های سوگواری دهه فاطمیه دوم در این استان اظهار کرد: مراسم شهادت حصرت زهرا (س) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همچون دهه محرم در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مراسم دسته‌روی هیئت‌های مذهبی برگزار نخواهد شد، افزود: مراسم فاطمیه دوم در استان و تمامی شهرستان‌ها از روز جمعه ۲۶ دی تا سه شنبه ۳۰ دی ماه به مدت پنج روز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی و هزار و ۲۰۰ مسجد در استان آماده برگزاری مراسم عزاداری در این ایام هستند، گفت: هر چند تمام هیات اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به شرایط و شیوع بیماری کرونا برای برگزاری مراسم فاطمیه اجبار و الزامی وجود ندارد و تاکید ما بر برگزاری مراسم در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: امسال مقرر شده است تا ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه‌های صوتی تبدیل شوند و همانند گذشته توزیع هیچ‌گونه مواد خوردنی نداشته باشند و اگر چنانچه هیات نیز خواستند نذورات توزیع کنند در بسته‌بندی‌های بهداشتی در حاشیه شهر و در مناطق محروم توزیع داشته باشند.

حجت‌الاسلام ایزانلو در پایان تصریح کرد: مراسم سوگواری این ایام نیز پنج شب همراه با سخنرانی در مساجد، بقاء متبرک و حسینیه‌های سطح استان انجام می‌شود و ترجیحا در فضای باز و با یک چهارم جمعیت باشد و تمام روحانیون نیز نسبت به رعایت پروتکل ها در مراسم توجیه شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار