جشنواره معلمان هنرمند، فرصتی برای ارائه توانمندی معلمان است

شیراز (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور را زمینه‌ای برای شناسایی معلمان هنرمند در شاخه‌های مختلف هنری برشمرد و افزود با شناسایی معلمان هنرمند بیش از پیش می‌توان از ظرفیت‌های معلمان به ویژه در بحث مسوولیت‌های حوزه پرورشی و تربیتی از آنان بهره‌مند شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره معلمان هنرمند، فرصتی برای ارائه توانمندی معلمان است

علی رمضانی امروز در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان نمونه کشور به میزبانی فارس گفت: استان فارس هم به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و هنری غنی که دارد و هم به لحاظ کادر مدیریتی توانمند و عوامل اجرایی که داردبهترین گزینه برای میزبانی برگزاری این جشنواره بوده و است.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه توانمندی معلمان هنرمند را نشان می‌دهد گفت: جشنواره معلمان هنرمند نخستین جشنواره فرهنگی هنری است که در تمام طول عمر آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

رمضانی ادامه داد: ما معتقدیم باید بتوانیم از ظرفیت معلمان هنرمند برای اجرایی کردن سند تحول استفاده کنیم؛ جشنواره های فرهنگی هنری بسیاری ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در تمام شاخه های هنری است و ما باید معلمان تخصص در این رشته ها را نیز شناسایی کنیم تا کیفیت کار جشنواره های دانش‌آموزی با بهره‌گیری از معلمان متخصص بیش از پیش افزایش یابد.

وی ادامه داد: این جشنواره مقدمه ای است برای برقراری ارتباط بین حوزه معلمان و مربیان پرورشی، چرا که با شناسایی معلمان هنرمند می‌توان در بسیاری از مسوولیت‌های حوزه پرورشی از وجود آنان بهره‌مند شد.

به گفته وی، مربیان پرورشی مسوولیت تربیت کل مدرسه را برعهده ندارد، بلکه تربیت برعهده کل معلمان است و مربیان پرورشی فقط هماهنگ کننده فعالیت ها هستند.

رمضانی ادامه داد: از نگاه ما دبیر ریاضی، فیزیک و.. یکی از عناصر تربیت هستند و همچون معلم پرورشی باید خود را درامر تربیت دانش‌آموزان دخیل بدانند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما اعتقاد داریم که دانش‌آموز در خروج از آموزش و پرورش باید حداقل یک مهارت یاد گرفته باشد و دانش‌آموز دارای مهارت تحویل جامعه دهیم؛ این امر بدون مشارکت پرورشی امکان پذیر نیست.

وی افزود: سند تحول بنیادین مختص آموزش و پرورش نیست و برای کل نظام است و از آنجا که فقظ 15 درصد وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است، تمام دستگاه‌ها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و برای 85 درصد دیگر وقت دانش‌آموزان برنامه ریزی کنند.

جشنواره فرهنگی هنری معلمان در 6 شاخه آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرآوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هم چنین هنرهای تجسمی است و افراد فقط در یک رشته می‌توانند شرکت کنند و مهلت ارسال آثار از 10 دی تا 10 اسفندماه است که افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه http://Www.artistteachers.ir مراجعه کنند.

افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه همزمان در شیراز و حافظیه و همچنین در تالار فرهنگ تهران برگزار می شود، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی در تهران و علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در شیراز حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

در این مراسم، از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و مراسم این افتتاحیه که راس ساعت 14 برگزار می‌شود به صورت زنده از شبکه دانش آموزی شاد و کانال معلمان هنرمند کشور به آدرس: artistteachers@ پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار