۲۶ بیمار جدیددر اردبیل بستری شدند

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی اردبیل خبر داد در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل فوت کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۲۶ بیمار جدیددر اردبیل بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان گفت: با اشاره به کاهش شیوع بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل فوت کرده اند.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از ۲۶ بیمار تازه بستری شده ۲۰ بیمار در اردبیل، ۴ بیمار در پارس آباد، یک بیمار در مشگین شهر و یک بیمار در خلخال بستری شده اند.

حبیب زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: ۶۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او افزود: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهر‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس آباد، گرمی، خلخال، نمین و سرعین در وضعیت زرد و شهر‌های بیله سوار، نیر، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به این که باید عادی‌انگاری و سهل‌انگاری را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن این روز‌ها بپنداریم، ادامه داد: با توجه به این که مردم به دلیل عادی انگاشتن این موضوع به صورت عادی به فعالیت‌های روزانه می‌پردازند، از حضور در تجمعات واهمه ندارند، استفاده از ماسک را مهم نمی‌دانند، رعایت بهداشت را الزامی تلقی نمی‌کنند این مسئله هر روز بر نگرانی ما می‌افزاید.
حبیب زاده تصریح کرد: با توجه به این که به خاطر عادی‌انگاری سه پیک بیماری کرونا را طی کرده‌ایم بی‌شک در صورت ادامه این وضعیت رسیدن پیک‌های بعدی نیز در بازه زمانی یک ماه تا دو ماه آینده دور از انتظار نخواهد بود که نیاز است از هم‌اکنون برای جلوگیری از این بحران فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.
او اظهار کرد: برای تداوم وضعیت فعلی و نسبتاً پایدار کرونایی در استان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان یکی از وظایف مهم و اساسی مبنای کار قرار گیرد و از برگزاری مراسمات عزا و عروسی به شدت پرهیز شود چرا که اگر یک ناقل ویروس در مراسم وجود داشته باشد سبب پخش شدن ویروس در کل محیط خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: با توجه به این که ویروس جدیدی به نام کرونای انگلیسی شناخته شده و احتمال شیوع آن وجود دارد نیاز است تا در این زمینه با تمام حساسیت و اهتمام در برابر محافظت از خود و دیگران عمل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار