مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش :

رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت ارتقاء سواد سلامت جامعه است

تبریز(پانا) - مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی در گردهمایی روسای کمیته سیاستگذاری و راهبری فعالیت ها و برنامه های دفتر سلامت کارگروه تغذیه و سلامت نوجوانی استانهای شمال غرب گفت رسالت، و هدف در دستگاه تعلیم و تربیت، ارتقا سواد سلامت جامعه است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت ارتقاء سواد سلامت جامعه است

محمد محسن بیگی صبح امروز در جمع روسای ادارات سلامت و تندرستی استانهای شمال غرب کشور گفت: آذربایجان شرقی سرآمد بسیاری از امور در طول تاریخ بوده و نقش بزرگی در فرهنگ و فرهنگ سازی ایران داشته است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کرونا تلنگری بر جامعه بشری بوده و شرایط بسیار متفاوتی را برای تاریخ بشریت ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: در تمام آئین های توحیدی حفظ سلامت و تندرستی حائز اهمیت بوده است

محمد محسن بیگی تصریح کرد: جامعه ای سعادتمند بوده که در آن حوزه سلامت جز اولویتها در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگ دینی می بینیم که در خلقت، سلامت و تندرستی جز دستور کار انسان بوده و به عنوان هدایتگر مطرح است.

محسن بیگی همچنین گفت: در احکام الهی می بینیم که حتی انسان، در زمان کسالت از برخی تکالیف دینی نیز معاف شده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره شرایط متفاوت، سلامت جامعه بشری را به چالش کشیده است اضافه کرد: امروزه کرونا در این مسیر سلامت جوامع بشری را به شدت هدف قرار داده است.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش تغذیه سالم و میزان آن را جز دغدغه های اساسی جوامع بشری عنوان کرد و افزود: از نظر علمی بسیاری از تکاملهای جسمی و روحی در دوران کودکی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در دوران کودکی شالکه یک انسان کامل را برای فردای بهتر جامعه می توان پی ریزی کرد.

محمد محسن بیگی همچنین تاکید کرد: اگر در این دوران از رشد و تکامل کودکان غافل باشیم بدون تردید در آینده مجبور به اقدامات درمانی این کوتاهی خواهیم بود.

وی در پایان رسالت مجموعه را در حوزه تعلیم و تربیت ارتقای سواد سلامت دانست و گفت: امروزه سواد صرفا در خواندن و نوشتن خلاصه نمی شود.

هزینه در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای فردای جامعه است

جعفر پاشایی نیز در این گردهمایی گفت: یکی از موفق ترین بخشهای دستگاه تعلیم و تربیت کشور حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

وی با بیان اینکه ضرورت تحقق اهداف مجموعه وجود دانش آموز سالم و تندرست است ادامه داد: این مجموعه در طول سالهای گذشته با اقداماتی شاخص از جمله المپیادها ورزشی، طرح کوچ و ... فعالیتهای تاثیرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت داشته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات شاخص در این حوزه بحث سلامت و تغذیه در حوزه آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: تامین تغذیه گروه هدف بخصوص در مناطق محروم بسیار حائز اهمیت بوده و می بایست جز اولویت‌های ما باشد.

پاشایی هزینه در حوزه تعلیم و تربیت را سرمایه گذاری برای فردای روشن کشور دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی در حوزه تغذیه سالم و هدایت به مسیر درست، نقش تعیین کننده ای در تحقق اهداف این بخش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار