معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

آموزش ۸۵ درصد دانش آموزان بوشهری از طریق فضای مجازی

بوشهر(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد ۸۵ درصد دانش آموزان استان آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دریافت می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان نیز با کمک مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی درس می‌خوانند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ۸۵ درصد دانش آموزان بوشهری از طریق فضای مجازی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسین درتاج در گفتگو با برنامه رادیویی سلام بوشهر بیان کرد: با شیوع کرونا، آموزش دانش‌آموزان از زمان آغاز سال تحصیلی به شیوه‌های مختلفی صورت گرفته که بیشتر این آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد بوده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، اما در شرایط کنونی راهی غیر از آموزش غیرحضوری و مجازی نداریم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: باتوجه به محتوا‌های تولید شده، رضایت نسبی از این روش آموزشی وجود دارد و حتی شبکه شاد هم که ابتدا مشکلاتی داشت الان شرایط بهتری دارد، به‌طوری که بسیاری از همکاران بیشتر از همین شبکه برای تدریس بهره می‌برند.

وی عنوان کرد: تا پیش از اعمال محدودیت‌های ستاد مبارزه با کرونا، حدود ۱۹ درصد دانش آموزان از کلاس حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری استفاده می‌کردند که بیشتر آن‌ها با توجه دانش‌آموزان شاخه فنی وحرفه‌ای و کارودانش بودند.

درتاج با اشاره به اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان استان، آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دریافت می‌کنند ادامه داد: سهم مدرسه تلویزیونی نیز در این آموزش‌ها ۱۳.۵درصد و بسته‌های آموزشی ۱.۵درصد است.

وی همچنین از بهبود رتبه کنکور استان بوشهر در زمینه تعداد قبولی‌ها خبر داد و عنوان کرد: در حالی که در سال ۹۸، استان بوشهر در میزان قبولی داوطلبان کنکور رتبه ۱۵را داشت، اما در سال ۹۹، با چهار پله صعود در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: از ۲۲هزار و ۴۲۲ نفری که در آزمون سراسری سال ۹۹نام نویسی کردند، ۵هزار و ۸۵۶ نفر یعنی بیش از ۲۷ درصد به دانشگاه راه یافتند.

خبرنگار : مریم مسعودیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار