دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان برگزار شد

زنجان (پانا) - دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان زنجان با محوریت اجرای طرح توانمند سازی روانی- اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی با حضور معاون برنامه ریزی اداره کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی استان زنجان به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این جلسه محمد مصطفوی، معاون برنامه ریزی اداره کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش در بخش اول توضیحات به ارائه مطالب خود در خصوص نظریه های مشاوره در انسان شناسی، رویکرد بومی مبتنی بر تفکرات دینی پرداخت.

وی در بخش دوم به تبیین برنامه های مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به ویژه اجرای طرح همدل و صدای مشاور پرداخت و بر راهنمایی، پیگیری و نظارت بر اجرای آزمون‌های مشاوره و غربالگری طرح نماد تاکید کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی در حوزه های تخصصی مشاوره برای مشاوران مدارس در جهت ارتقای بهداشت روان دانش آموزان و خانواده ها و آگاهی بخشی در پیشگیری از اختلالات رفتاری مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

در این جلسه همچنین جعفر گنج خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال مشاوران مدارس در این طرح به ضرورت توانمندسازی علمی مشاوران تاکید کرد و از مشاوران مدارس خواست که دستورالعمل ها و بخشنامه های ارسالی را پیگیری کرده و به نحو شایسته نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

وی اجرای طرح توانمندسازی روانی- اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی را در پیشگیری از اختلالات رفتاری دانش آموزان تأثیر گذار دانست و در همین راستا از زحمات و تلاشهای مشاوران مدارس در اجرای برنامه های مشاوره در شرایط کرونا تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، نیکخواه رییس اداره مشاوره تحصیلی استان به لزوم اجرای دستورالعمل ارتقای خدمات مشاوره در شرایط کرونا تاکید کرد و گزارش آماری از طرح ها و برنامه های مذکور و آزمون های غربالگری سریع و پایه در مدارس ارائه کرد.

او همچنین بیان کرد: با بهره گیری از دانش آموزان توانمند و برخوردار از مهارت های زندگی، مدارسی کارآمد خواهیم داشت که ضمن افزایش ضریب هوشمندی در تنظیم روابط اجتماعی، فراگیرانی شاداب، امیدوار، مسئول، آینده نگر و عامل برای ورود به جامعه، پرورش خواهند داد و در نهایت منجر به تربیت شهروندان مفید برای جامعه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار