درد قفسه سینه علامت کروناست؟

تهران (پانا) - یک فوق تخصص بیماری‌های ریه، آسم و آلرژی علت‌های مختلف درد قفسه سینه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
درد قفسه سینه علامت کروناست؟

به‌گزارش ایسنا، رستم یزدانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا باعث ایجاد علائم مختلفی در بدن می‌شود، اظهار کرد: ویروس کرونا به صورت معمول در حیوانات دیده می شود و بر اثر تماس با حیوانات شانس ورود ویروس به بدن شده و موجب همه گیری هایی می شود.

وی افزود: تب، احساس سرماخوردگی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، سرفه، تنگی نفس، علائم گوارشی و اسهال از علائم بارز ابتلا به کروناست و از سوی دیگر افرادی مبتلا می شوند که بدون علامت یا دارای علائم خفیف هستند.

یزدانی با اشاره به اینکه درد قفسه سینه به تنهایی جزو علائم شایع در ارتباط با کرونا نیست و در این مورد باید دنبال سایر علل بگردیم، تصریح کرد: ارگان‌های متعددی در قفسه سینه داریم و درد این ناحیه می‌تواند نشانه ای از درگیری در هر کدام از این ارگان‌ها باشد و یادمان باشد که اگر التهاب یا عفونت در پارانشیم ریه به وجود بیاید، درد ایجاد نمی کند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه بیان کرد: شاید بیشترین نگرانی از درد قفسه سینه درد قلبی باشد که در این موارد دردها با فعالیت تشدید، با استراحت بهتر و درد در پشت جناغ قلب احساس می شود و داروهای زیرزبانی این درد را کاهش می دهد و این خصوصیت های بارز درد با منشاء درگیری عروق قلبی است.

وی گفت: دردهای بارز قلبی زیر جناغ را بیشتر درگیر می‌کند و امکان دارد به ناحیه گردن و دست چپ انتقال پیدا کنند. همچنین در مواردی درد قفسه سینه ناشی از درگیری های پرده دور ریه است که دردهای تیز و احساس برندگی دارد و اغلب موارد یک طرفه است و با تنفس معمولی درد افزیش پیدا می کند.

یزدانی اظهار کرد: دردهای ناشی از درگیری جدار قفس سینه، دنده و عضلات اغلب دو طرفه است و با حرکت تشدید می شود؛ این دردها با نفس کشیدن عمیق تشدید می شوند و باید بدانیم که این موارد مربوط به قفسه سینه یا پرده دور ریه است.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که مبتلا به زونا شده اند، خاطره ای از درد بسیار وحشتناک را در قفسه سینه دارند که خیلی از مواقع با داروهای معمولی نیز تسکین پیدا نمی کند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه، آسم و آلرژی بیان کرد: علت‌های مختلفی موجب درد قفسه سینه می‌شود و شاید یکی از مسائلی که موجب درد در قفسه سینه در مبتلایان به کرونا می شود، سرفه است و حتی ممکن است سرفه باعث شکستگی دنده بشود لذا در کسانی که سرفه دارند، درد قفسه سینه خیلی غیرشایع نیست.

وی در ادامه افزود: شانس ایجاد لخته و آمبولی ریه در بیماران مبتلا به کرونا بیش از بقیه است و درد قفسه سینه یکی از علائم بارز در آمبولی ریه است که ممکن است فرد سرفه، خلط خونی و تب خفیف داشته باشد.

یزدانی با بیان اینکه درگیری و التهاب در داخل بافت عضلانی قلب نیز موجب ایجاد درد در قفسه سینه می‌شود که این درد بیشتر در قسمت‌های مرکزی سینه احساس می شود، گفت: ذات الریه نیز موجب درد قفسه سینه می شود و حالت پرهوایی در داخل مجاری تنفسی نیز ایجاد درد در قفسه سینه را به دنبال دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه با اشاره به اینکه اضطراب و استرس نیز در موارد زیادی موجب درد قفسه سینه می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه درد قفسه سینه علامت مهم و هشداردهنده‌ای است، حتما باید بررسی‌های کامل انجام شده باشد و صرفا علت را به عنوان استرس مطرح نکنیم و به موارد مهم تر بپردازیم و علائم اصلی را فراموش نکنیم تا فرد دچار حال بدتر نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار