گفت‌وگو با حسین کلانی و علیرضا اکبرپور

تیمی که شهامت داشته باشد دربی را می‌برد

تهران (پانا) - دربی رفت بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال امروز در حالی برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس و استقلال در خطوط خود شرایط مختلفی دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تیمی که شهامت داشته باشد دربی را می‌برد

به‌گزارش ایران، استقلال در خط حمله با 11 گل پس‌از صنعت نفت آبادان 12 گله دومین خط حمله لیگ را دارد و پرسپولیس با وجود 7 بازی 6 گل زده دارد. از سوی دیگر پرسپولیس تا به اینجا با 2 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد و استقلال 4 گل خورده دارد و از این نظر برتر از حریف دیرینه خود است. به همین منظور «ایران» با 2 پیشکسوت سرخابی، حسین کلانی و علیرضا اکبرپور گفت‌و‌گویی انجام داد که در زیر می‌خوانیم.

کلانی: گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست
حسین کلانی، مهاجم گلزن پرسپولیس در دهه 50 که در اکثر دربی‌های آن دهه گلزنی کرد در خصوص این بازی گفت:‌«پیروزی در دربی به شرایط خوب روحی و روانی دو تیم بستگی دارد و علاوه بر این همبستگی و اتحاد بازیکنان هم موجب برتری می‌شود. در حال حاضر تمامی بازیکنان دو تیم جزو بهترین‌های کشور هستند و با توجه به این موضوع می‌توان امیدوار بود که یک بازی خوب و زیبا از دو تیم شاهد باشیم.»
او با اشاره به این موضوع که همه دربی‌ها زیبا بوده، افزود:‌«فارغ از نتایجی که در دربی‌ها حاصل شده از نظر من تمامی دربی‌ها زیبا بوده و همیشه شاهد صحنه‌های خوب و حساس در این مسابقه بودیم. در مورد پرسپولیس باید بگویم که این تیم بازیکنان جوان خوبی در اختیار دارد و یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم با تکیه به این بازیکنان می‌تواند در این مسابقه نتیجه بگیرد اما تیم پرسپولیس برای بهتر شدن به زمان نیاز دارد و گذشت زمان می‌تواند باعث شود تا پرسپولیس در پایان لیگ در جایگاه خوبی قرار بگیرد.»

کلانی که در دربی 9 سال (1350) دبل کرد و پرسپولیس با نتیجه 4-1 آن بازی را با پیروزی پشت سرگذاشت، در خصوص مهاجمان این تیم بیان داشت:‌«در حال حاضر متأسفانه هواداران فکر می‌کنند که مهاجمان پرسپولیس بد هستند اما ما باید بدانیم که در فوتبال روز دنیا گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست. مهاجم‌مان تنها 2 نفر از تیم 11 نفره را تشکیل می‌دهند و این تفکرات مربی است که می‌تواند مسیر گلزنی را مشخص کند. در فوتبال روز دنیا مدافعان و هافبک‌ها نقش ویژه‌ای در گلزنی ایفا می‌کنند.»
این پیشکسوت باسابقه پرسپولیس صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد:‌«زمان ما بدتر از الان بود و ما بیشتر مواقع از 10 موقعیت خطرناک تنها یک موقعیت را تبدیل به گل می‌کردیم اما در حال حاضر در خصوص این موضوع صحبت نمی‌کنند و فکر می‌کنند که مهاجمان سابق پرسپولیس گلزن بودند. هم اکنون مهاجمان جوانی در ترکیب پرسپولیس حضور دارند و این مهاجمان برای بهتر بازی کردن باید فشار روحی و روانی زیادی تحمل کنند. بازی در تیمی مثل پرسپولیس آسان نیست و نام پرسپولیس حتی باعث ترس بازیکن خودی می‌شود و بازیکن‌های جوان از بازی در این تیم هراس دارند. هواداران باید به مهاجمان پرسپولیس اعتماد کنند.»

اکبرپور: استقلال برای هجوم به دفاع خوب پرسپولیس کمبودی ندارد
علیرضا اکبرپور، بازیکن دهه 80 استقلال که در دربی 51 (سال 79) گل زد و آبی‌ها با تک گل او رقیب سنتی را شکست دادند، گفت:‌ «همه می‌دانند که دربی بازی کاملاً متفاوتی است و نمی‌توان با توجه به جایگاه تیم‌ها در خصوص برتری یک تیم صحبت کرد. هر تیمی که از فرصت‌ها بهتر استفاده کند، برنده خواهد شد. هر تیمی که شهامت داشته باشد و بدون ترس در بازی ظاهر شود، می‌تواند بهترین بازیکن این تیم باشد و به تیمش کمک کند.»
او در خصوص خط دفاع، هافبک و حمله استقلال این‌گونه صحبت کرد:‌ «استقلال در این خطوط بازیکنان خوبی دارد و کمبودی در این سه خط ندارد. علاوه بر این رفع مصدومیت این تیم باعث شده تا دست محمود فکری، سرمربی تیم برای استفاده از بازیکنان بازتر باشد. مهم‌ترین برتری استقلال نسبت به پرسپولیس خط حمله خوب آنهاست که برای هجوم به دفاع خوب پرسپولیس کمبودی در این خط ندارد. در خط هافبک هم استقلال بازیکنان خوب و جنگنده‌ای دارد که البته این موضوع در خط هافبک پرسپولیس هم دیده می‌شود.»
این پیشکسوت استقلال با اشاره به این موضوع که عملکرد هافبک‌ها در این بازی بسیار مهم و گره گشا برای گلزنی است، افزود: «این بازی نیاز به هافبک‌های جنگنده دارد و هر دو تیم از این بازیکنان بهره می‌برند. به نظرم با توجه به‌خط حمله خوب استقلال و خط دفاعی و هافبک خوب پرسپولیس، بازی خیلی خوبی را شاهد خواهیم بود. یکی از آن فوتبال‌هایی می‌شود که تماشاگر لذت می‌برد و علت آن هم سیستم تدافعی خیلی قوی پرسپولیس و سیستم تهاجمی خیلی خوب استقلال است. مطمئن باشید این بازی گل خواهد داشت و امیدوارم که استقلال در این بازی برنده باشد.»

او در خصوص برگزاری این بازی بدون هوادار این‌گونه صحبت کرد: ‌«لذت دربی به بودن هوادار است و صددرصد بودن هوادار باعث می‌شود جذابیت‌های این بازی بیشتر شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی این بازی بدون هوادار برگزار می‌شود، به این دلیل باعث می‌شود استرس بازیکنان کمتر شود. شاید کم شدن استرس بازیکنان باعث شود بازی بهتری از دو تیم شاهد باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار