فرماندار مراغه:

در حوزه فرهنگی و اجتماعی با کم کاری مواجه هستیم

تبریز(پانا) - فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، مشارکت تمامی آحاد جامعه نیاز است، گفت متاسفانه همه به نوبه خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی مقصر بوده و کم کاری داشته اند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه فرهنگی و اجتماعی با کم کاری مواجه هستیم

به گزارش اداره کل فرمانداری مراغه، سید علی موسوی در جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان مراغه اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نتوانستیم تاثیرگذار باشیم و در حال حاضر دغدغه فرهنگی در مراغه به مهمترین دغدغه شهرستان تبدیل شده است.

وی گفت: نبود اعتقاد به مسایل و بی تفاوتی نسبت به موضوعات مختلف جامعه موجب ضعف در حوزه فرهنگی اجتماعی شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: فقر، اعتیاد، طلاق، همسر آزاری و بسیاری از جرایم تازه که با گسترش فضای مجازی در جامعه به وجود آمده است، نشانه کم کاری دستگاه های متولی و در برخی موارد خود مردم است.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد باید با استفاده از ابزارها و ظرفیت های مختلف نسبت به آماده سازی مردم تلاش کنند و به تشکیل جلسه و صورتجلسه بسنده نکنند.

فرماندار مراغه نقش سازمان های مردم نهاد را در این راستا مهم دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد در این زمینه می توانند اصلی ترین نقش را ایفا کنند و باید در کمیته های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

موسوی تاکید کرد: باید تمامی ادارات و دستگاه های شهرستان کمیته های تخصصی فرهنگی و اجتماعی را با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تشکیل دهند و سپس مصوبه کمیته ها در جلسه کارگروه بررسی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه به مشکلات فرهنگی دانش آموزان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج درصد از دانش آموزان شهرستان به دلیل مسایل فرهنگی و اجتماعی نمی توانند از برنامه شاد استفاده کنند.

موسی شعفی گفت: فضای مجازی و برنامه شاد هم می تواند تهدیدی برای خانواده و دانش آموزان باشد و هم می تواند ظرفیتی برای آن ها باشد و باید برای آشنایی از توان متخصصان و صاحب نظران در این حوزه استفاده کنیم.

وی در ادامه سرمایه اجتماعی را حلقه مفقوده شهرستان مراغه عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان کاملا مشهود بوده و باید زمینه را برای استفاده از ظرفیت آن ها فراهم سازیم.

شعفی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و گفت: متمرکز شدن خدمات در داخل شهر یکی از اصلی ترین علل به وجود آمدن مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی و محلات حاشیه شهر است و در این راستا نیازمند توزیع عادلانه خدمات شهری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار