گراوند: فاطمیه امسال فرصتی برای بصیرت افزایی فاطمی در مکتب سردار سلیمانی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، به مناسبت ایام فاطمیه در گفتگو با پانا درباره نقش حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حمایت از ولایت سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
گراوند: فاطمیه امسال فرصتی برای بصیرت افزایی فاطمی در مکتب سردار سلیمانی است

قدرت اله گراوند، در گفتگو با پانا گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تنها فرزند پیامبر گرامی اسلام (ص) است که بسیار مورد احترام پیامبر بودند و بارها سخنان پیامبر درباره حضرت گزارش شده است. از جمله این روایات و سخنان آن است که پیامبر وی را برترین زن در دو عالم معرفی کردند و خشم و خشنودی ایشان را برابر با خشم و خشنودی پرودگار دانسته اند و سوره کوثر در شأن مقام والای ایشان به عنوان خیر کثیر به پیامبر نازل شده است.
گراوند افزود: حضرت زهرا مادر رسالت و همتای ولایت است. در بصیرت حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به ولی زمان خود همین بس که پس از واقعه عظیم غدیر، همراه با حسنین (ع) به خانه های اهل مدینه می رفت و با بیان وحیانی خویش حجت الهی را بر غافلان تمام می کرد و بدین سان از آغاز، حمایت از ولایت سرلوحه خصایل آسمانی حضرت بود و این بزرگترین آموزه برای همه ما شیعیان در پیروی و دفاع از ولایت را به دنبال دارد.
گراوند در ادامه گفت: حضرت زهرا، در عمر کوتاه خود پس از امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام، غبار غم از سیمای زیبای علی می زدود و هنوز خطابه های رسای ایشان در دفاع از حقانیت علی (ع) در جانشینی پیامبر(ص) و محاجه با خلفای نخستین چراغ راه مجاهدان است و بر آفاق تاریخ می تابد.

وی افزود: تلألؤ ذوالفقارعلی، وامدار عزم و عزت حضرت زهرا بود و آنگاه که بر بی بصیرتان و دنیا پرستان غضب می کرد، غضبناکی آفریدگار قادر آشکار می شد. تقارن ایام شهادت حضرت زهرا با دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی فرصتی استثنایی برای بصیرت افزایی فاطمی در مکتب حاج قاسم سلیمانی برای همگان فراهم آورده است. امید است در این ایام با مطالعه دقیق در سیره عملی حضرت فاطمه سلام الله علیها و با تاسی از مکتب و روش سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، گامی بلند در بصیرت افزایی و پیروی از ولایت برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار