فولادوند به پانا خبر داد

بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل با تهیه اطلس آموزش‌های غیرحضوری

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تهیه اطلس دسترسی دانش‌آموزان به آموزش‌های غیرحضوری خبر داد که به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل با تهیه اطلس  آموزش‌های غیرحضوری

شهریار فولادوند در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت شوراها در تقویت شبکه شاد عنوان کرد: «با حمایت جدی شوراهای آموزش و پرورش، اطلس یادگیری دانش‌آموزان در استان‌ها تهیه شد. در شورای آموزش و پرورش موضوع پنهانی نداریم و کاستی‌های موجود در مسیر شبکه شاد در شوراها مطرح می‌شد و اگر قابل کارسازی در استان‌ها بود انجام و اگر در استان قابل انجام نبود به وزارت آموزش و پرورش ارجاع می‌شد.»

معاون وزیر همچنین درباره اقدامات آموزش و پرورش برای انسداد مبادی بیسوادی در قالب طرح آبا گفت: «هرساله آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای شناسایی و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل بازماندگان دارد. شوراهای آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، بخشداری‌ها را موظف می‌کند هر دستگاهی به هرطریق نسبت به شناسایی و بازگشت کودکان بازمانده اقدام کنند.»

وی افزود: «طرح آبا نیز برای کاهش آمار بازماندگی از تحصیل، از سوی سازمان مدارس غیردولتی در دست اجراست. تمرکز طرح آبا بر 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان بوده است. نقاط امیدآفرینی در این طرح وجود دارد و نتایج مطلوبی به دنبال داشته است؛ آموزش غیرحضوری ممکن بود تشدید کننده باشد اما آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده اطلس کاملی از دسترسی دانش‌آموزان به آموزش غیرحضوری تهیه کند و استان‌ها موظف شدند افراد بازمانده را شناسایی و آنان را به تحصیل برگردانند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان ابزار هوشمند یا اینترنت نداشتند که تلاش شد تا حد امکان شرایط لازم برای تحصیل آنها فراهم شود اظهار کرد: «آموزش و پرورش برای تمام بچه‌ها در دوره‌های مختلف درسنامه یا به عبارتی خودآموز ساده ای تهیه کرد تا هرفردی دسترسی به آموزش مجازی ندارد از درسنامه‌های ارسالی استفاده کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار