نگران تغییر رنگ شهرهای زرد گیلان به قرمز هستیم

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد نگران این هستیم شهرهایی که در استان طی چند هفته گذشته زرد شده بودند در نتیجه کاهش حساسیت ها و افزایش ترددها دوباره قرمز شده و کسب و کار مردم دچار مشکل شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نگران تغییر رنگ شهرهای زرد گیلان به قرمز هستیم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده امروز با بیان اینکه هم اکنون سه شهر لنگرود، رودسر و ماسال شهرهای پرخطرتر از سایر مناطق استان در زمینه کرونا هستند، اظهار کرد: این پرخطری به این دلیل است که شیب منحنی ابتلا این شهرها طی روزهای گذشته روند صعودی دارد و آرام آرام به سمت بالا در حرکت است.

وی با اشاره به افزایش امکانات نمونه گیری ویروس کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: برای این سه شهرستان تست‌های ویژه در نظر گرفته شده تا مردم به طور رایگان و سریع آزمایش شوند و افراد مثبت خود را در منزل ایزوله کنند. ضمن اینکه رسیدگی به آنها توسط حامیان همراه ما انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: افرادی که نمی دانند در اثر تماس با بیمار کرونایی؛ مثبت شده اند یا نه و تمایل به انجام تست دارند می توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

بر اساس آخرین آمار، بیش از ۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار