نگاهی به فیلم های بازیگران دیروز و تهیه کنندگان امروز

تهران (پانا) - تجربه چندساله بازیگران از جشنواره فیلم فجر و شناختن راه و چاه این جشنواره برای بازیگران فرصتی شده تا با تغییر نقش خود به عنوان کارگردان و تهیه کننده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند و به سوژه هایی که خود دغدغه آن را دارند و تا به حال به آن پرداخته نشده، بپردازند. 

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به فیلم های بازیگران دیروز و تهیه کنندگان امروز

در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آن هم در شرایط استثنایی کرونا با همه اما و اگرها و محدودیت هایش هستیم. اسامی فیلم های ارایه شده جهت شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. آنچه در این میان بیش از همه، نگاه ها را جلب می کند حضور بازیگران سرشناس در این دوره از جشنواره به عنوان تهیه کننده است. گویی هرکدام از این بازیگران سرشناس با تجربه اندوخته شده ای که از حضور در جشنواره های سال گذشته داشته اند، اکنون درصدد هستند تا گوی سبقت را در میدان های دیگر مربوط به حوزه هنر و سینما از یکدیگر بربایند.

بعد از اتفاق
شهاب حسینی یکی از بازیگران محبوب سینمای ایران است که این روزها با تهیه کنندگی فیلم «بعد از اتفاق» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است. این فیلم داستانی فوتبالی دارد و روایتگر ماجرای آرزوی یک کودک در فوتبال است که ستاره های دنیای فوتبال را در کنار بازیگران مشهور سینما گرد هم آورده است.

دختران زمستان
همچنین بهزاد خداویسی از دیگر بازیگران سینمای ایران است که با نخستین فیلم بلند خود با عنوان «دختران زمستان» در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم پیش از این برنده بهترین فیلم جشنواره لوئلا سوئد شده بود و در جشنواره‌های سلامت ایران، دوربان آفریقا، جاگران هند، یونیورسال فیلم فستیوال کانزاس، مانک فستیوال کلکته حضور داشته است.

خط فرضی
علی مصفا از دیگر بازیگران سرشناسی است که با فیلم «خط فرضی» خود را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رسانده است. این فیلم که ساخته فرنوش صمدی است، جایزه بهترین فیلم بخش ویژه فیلم‌های اول و دوم کارگردان جشنواره بین المللی فیلم «وایادولید» اسپانیا را نیز به خود اختصاص داده است.


طرلان
فیلم «طرلان» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی و تهیه کنندگی اتابک نادری نیز یکی دیگر از این فیلم هاست. این فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم روستا گریبانگیر می شود.
این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه ای آذربایجان و به زبان ترکی است.

موسی
حمید فرخ نژاد یکی دیگر از بازیگران محبوب ایرانی است که در سال های گذشته تجربه حضور و دریافت سیمرغ را در جشنواره های فیلم فجر داشته و در این دوره با تهیه کنندگی فیلم «موسی» حضور پیدا کرده است. این فیلم پشت پرده زندگی آدم‌هایی است که در هر دادگاهی پا بگذارند، مجرم و محکوم نام می‌گیرند. فیلم از آن‌سوی دریچه دادگاه، آنها را معیار می‌گیرد و حالا به کشف رویدادها و لایه‌های قصه و کشمکش‌هایش می‌رود. و این تقابل کف و نوک هرم قدرت و زندگی اجتماعی است.


روزی روزگاری آبادان
حمید آذرنگ از دیگر بازیگرانی است که در نقش کارگردان با فیلم «روزی روزگاری آبادان» در این دوره از جشنواره حضور دارد. این فیلم که نخستین تجربه فیلمسازی حمیدرضا آذرنگ است. «روزی روزگاری آبادان» به تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی در آبادان جلوی دوربین خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار