معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷ :

مداخله سریع، به موقع و موثر، اولویت راهبردی معاونت پرورشی در مدیریت فوریت های اجتماعی است

تهران(پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، در جلسه مدیران مدارس متوسطه اول دخترانه، تصمیم گیری مناسب و موثر با ورود به موقع تیم کارآمد را از بهترین راهکارهای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خواند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مداخله سریع، به موقع و موثر، اولویت راهبردی معاونت پرورشی در مدیریت فوریت های اجتماعی است

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، در جلسه مدیران مدارس متوسطه دوره اول دخترانه ضمن تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از فعالیت های پرورشی خوب انجام یافته در مدارس قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر فرمایش شهید رجایی که فرمودند: «مدرسه تعطیل می شود، اما تربیت تعطیل نمی شود» به معنای واقعی در مدارس سراسر کشور عملی شده است و مدارس فعالیت های خوب و ارزنده ای را در تمامی زمینه ها به انجام می رسانند.

پورمحمود در ادامه افزود: در شرایط سخت کرونایی اولین و مهمترین اولویت آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش آموزان عزیز و همکاران محترم است و ضرورت برگزاری این جلسه نیز در راستای تامین سلامت روحی و روانی عزیزان دانش آموز است و همه ما واقفیم که سلامتی روحی غالبا سلامت جسمانی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین توجه به این دو موضوع از برنامه های اولویت دارد باید قرار داده شود.

پورمحمود سپس گفت: جهاد آموزشی در مدارس توسط معلمان، با مدیریت و راهبری موثر شما عزیزان بدون انتظار شیوه‌نامه و دستورالعمل شروع شد و این شرط ِ عشق معلمی بود که خود را به موقع نمایان کرد و این امر نه تنها درآموزش بلکه در تمامی زمینه ها مانند مسایل پرورشی، بهداشتی، مشاوره ای و غیره وجود داشته و دارد و همه ما واقفیم مادامی که زمینه آرامش روحی و روانی و سلامت جسمی، فکری و ذهنی دانش آموزان مناسب نباشد، امر آموزشِ مفید و موثر محقق نخواهد شد و حتی به فرض تحقق، کاربردی در زندگی فردی و اجتماعی وی در آینده نخواهد داشت. بنابراین ضروری است فرایند تعلیم و تربیت در یک مسیر متوازن حرکت کند تا بتواند دانش آموزان را در تمام ابعاد رشد دهد و جهت مدیریت زندگی خود و هم نوعانش در آینده آماده کند.

پورمحمود با اشاره به شیوه نامه مدیریت برنامه فوریت های روانی - اجتماعی ضمن تاکید بر مداخله سریع، به موقع و موثر در موارد حساس گفت: این موضوع از اولویت‌های اصلی و راهبردی معاونت پرورشی و تربیت بدنی است و ضروریست در این رابطه به توانایی‌های تیمی توجه شود و از تصمیم گیری فردی خودداری شود تا بدین طریق بتوانیم تصمیمی مفید و موثر و به دور از احساسات و عواطف برای فوریت های پیش آمده اتخاذ کرده و از تمامی ظرفیت ها برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بهره ببریم.

در ادامه جلسه فلاحتی، کارشناس مشاوره و پیشگری از آسیب های اجتماعی به تشریح فعالیت ها و طرح های این کارشناسی و ضرورت انجام آن ها با مدیران حاضر در جلسه سخن گفت.

این جلسه با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار