جلسه مدیران دوره دوم متوسطه نظری شهرستان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت دبیران به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت در راستای توسعه عدالت آموزشی در شرایط موجود، حداکثر نقش‌آفرینی را در راستای خدمت رسانی به دانش آموزان نشان می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه  مدیران دوره دوم متوسطه نظری شهرستان بوشهر برگزار شد

فرامرز سلیمی‌فرد در جلسه مدیران دوره دوم متوسطه نظری شهرستان بوشهر اظهار کرد: دبیران به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت در راستای توسعه عدالت آموزشی در شرایط موجود، حداکثر نقش‌آفرینی را در راستای خدمت رسانی به دانش آموزان نشان می‌دهند.
سلیمی فرد بیان کرد : به یاد داشته باشیم که در فرآیند یاددهی یادگیری ارزشیابی و آزمون به عنوان جزئی از فرایند یادگیری است نه همه آن. پس تلاش کنیم دانش آموزان را در موقعیت مسابقه برای کسب نمره قرار ندهیم.
او گفت: وظیفه ما فراهم کردن شرایط آموزشی با کیفیت است تا خلاقیت‌های بالقوه دانش‌آموزان را به فعلیت برسانیم و در برنامه‌های مختلف حوزه متوسطه شاهد افتخارآفرینی دو چندان باشیم.

سلیمی‌فرد تاکید کرد: دانش‌آموزان برای حضور در برنامه‌های مختلف مدرسه ارتباط موثرتری با پژوهش سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت داشته باشند، زیرا این مکان فضایی است برای آشنا شدن دانش آموزان، زیرا این مکان فضای برای کسب تجربه عملی از آموخته های درون مدرسه ای است و خلاقیت ها و ایده های دانش آموزان به عنوان یک پژوهشگر جهت می‌دهد.

احسان توحیدی معاون آموزش متوسطه شهرستان بوشهر نیز گفت: خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته شاهد موفقیت‌های چشمگیر آموزشی در شهرستان بوشهر بوده‌ایم که مهمترین آن افزایش میانگین نمرات پایانی و درصد قبولی پایه دوازدهم در هر سه رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین مجموع سه رشته است.



توحیدی اظهار کرد: میانگین نمرات پایانی خرداد ماه ۹۹ در رشته ریاضی فیزیک ۰/۵۴ ، در رشته علوم تجربی ۰/۱۲ ، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱/۹۴ نمره و در مجموع سه رشته ۰/۶ نمره نسبت به خردادماه ۹۸ افزایش داشته ایم.

او گفت: افزایش درصد قبولی خرداد ماه ۹۹ نسبت به خردادماه۹۸ در رشته ریاضی فیزیک ۵/۸۷ درصد، در رشته علوم تجربی ۴/۳۱درصد ، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۳/۶۵درصد و در مجموع سه رشته ۶/۷۵ درصد بوده است.

معاون آموزش متوسطه شهرستان بوشهر تصریح کرد: در بحث کنکور نیز تعداد ۳۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده دارای رتبه زیر ۱۰۰۰ بدون احتساب سهمیه و تعداد ۷۲ نفر از دانش آموزان حائز کسب رتبه زیر هزار با احتساب سهمیه شده‌اند که در هر دو حالت شاهد افزایش تعداد نفرات بوده‌ایم. خوشبختانه در کنکور ۹۹ شاهد جهش در تعداد قبولی دانش آموزان در رشته پزشکی به تعداد ۴۴ نفر هستیم.

توحیدی گفت: آنچه باعث این موفقیت شده است تلاش شبانه روزی همراه با برنامه‌ریزی مدیران، عوامل اجرایی، دبیران و همکارانمان در آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با هدایت مجموعه وزین آموزش متوسطه استان و همراهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان گرانقدر بوده است که جا دارد از همه این عزیزان که هر یک به سهم خود باعث کسب این دستاوردهای بزرگ شده اند تشکر کنم.

توحیدی تاکید کرد: البته نباید به این آمارها دلخوش کرد چرا که کوچکترین خطا، ما را به گذشته برمی گرداند و باید برنامه‌ریزی را سرلوحه خود قرار دهیم.

معاون آموزش متوسطه شهرستان بوشهر گفت: اعتقاد داریم تفاهم‌نامه آموزشی که در اختیار مدیران قرار داده شده است نقشه راه مشخصی برای استمرار جریان با کیفیت آموزشی است که نتیجه آن کسب موفقیت های بیش از پیش در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی خواهد بود.

در پایان از تلاشهای مدیران مدارسی که رشد میانگین نمرات پایانی خردادماه ۹۹ داشتند با اهدا لوح، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار