ایجاد کارگزاری ارزیاب دانش بنیان در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) _ نخستین کارگزار ارزیابی شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد کارگزاری ارزیاب دانش بنیان در آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، شرکت دانش بنیان پیشگامان علم و فناوری عصر تدبیر از شرکت های مستقر در این پارک علم و فناوری، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان کارگزار ارزیاب شرکت های دانش بنیان استان انتخاب شد.

واعظی افزود: با تعیین کارگزاری شرکت های دانش بنیان در استان، از این پس متقاضیان راه اندازی این شرکتها می توانند از طریق این کارگزاری ارزیابی و تایید صلاحیت شوند.

وی با اشاره به فعالیت 28 کارگزار ارزیاب شرکتهای دانش بنیان گفت: تاکنون به علت نبود کارگزار ارزیاب شرکتهای دانش بنیان در استان، متقاضیان تاسیس این شرکتها مجبور بودند امور مربوط به این کار را در یکی از استانهای همجوار انجام دهند که همین مسئله فرایند توسعه موسسات دانش بنیان در استان را با مشکل مواجه کرده بود.

وی در همین حال به روند ایجاد شرکتهای دانش بنیان را در استان رو به رشد خواند و افزود: تعداد شرکتهای دانش بنیان در استان پارسال با 60 درصد افزایش به 148 واحد رسید و هم اکنون نیز 168 شرکت دانش بنیان نوپا و تولیدی در استان فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به فعالیت بیش از 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیتهای استان در حوزه علم و فناوری، سهم استان از مجموع این شرکتها کمتر از سه درصد است که باید موسسات و شرکتهای دارای صلاحیت استان برای تبدیل شدن به دانش بنیان همت کنند.

وی یادآور شد: شرکتها در صورت دانش بنیان شدن می توانند از معافیتهای متنوع مالیاتی ، گمرگی ، بیمه ای ، خدمات توانمندسازی ، مشاوره ای و تامین مالی و تسهیلات بانکی حمایتی برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار