معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرروش سیستان و بلوچستان:

«خوان هشتم» پل ارتباطی دانش آموزان با جامعه است

زاهدان (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت خوان هشتم به دنبال شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و معرفی این پتانسیل به سایر دانش آموزان بر اساس ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
«خوان هشتم» پل ارتباطی دانش آموزان با جامعه است

رضا بامری در نشست برنامه‌ریزی برنامه تلویزیونی استعدادیابی خوان هشتم ویژه دانش آموزان قطب سیستان که با حضور فرماندار زابل و مدیران و معاونان پرورشی شش گانه قطب سیستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با صدا و سیمای مرکز استان و همکاری مطلوب این دستگاه ظرفیت خوبی برای دانش آموزان مستعد استان ایجاد شده تا از طریق این رسانه نسبت به شناساندن ظرفیت های فرهنگی و بومی محلی اقدام کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش برنامه های متنوعی را برای شناسایی دانش آموزان مستعد و توانمند دارد که امیدواریم به تناسب ظرفیت ها و شرایط هر منطقه یا شهرستان بتوانیم این رسالت خطیر را به بهترین شکل اجرا کنیم.

بامری خاطر نشان کرد: در برنامه خوان هشتم تاکید بر این است که با استفاده از فرهنگ بومی محلی تولید محتواهایی انجام شود که ضمن شناساندن این ظرفیت ها به سایر اقشار جامعه زمینه رشد و شکوفایی این دانش آموزان نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه گام برداشتن در جهت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در جهت خودباوری و حمایت از نسل جوان برای حضور در جامعه و پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت های بسیار خوب و بالایی در زمینه های آموزش های علمی، فرهنگی، ادبی، و هنری برخوردار است، افزود: مهیا کردن زمینه برای حضور دانش آموزان مستعد و نخبه در برنامه خوان هشتم، استفاده از ظرفیت های کانون های فرهنگی تربیتی و مسابقات فرهنگی هنری برای برگزاری این برنامه با هدف اجرای برنامه های متنوع جهت ارتقای هویت ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در برنامه خوان هشتم است.

گفتنی است برای نخستین بار در کشور برنامه تلویزیونی ویژه معرفی و استعدادیابی دانش آموزان و همکاران فرهنگی سیستان و بلوچستان ساخته شده که هم اکنون با عنوان «خوان هشتم» ویژه دانش آموزان مرکز سیستان و بلوچستان از شبکه استانی هامون در حال پخش است. این برنامه قرار است برای معرفی استعدادهای دانش آموزان سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ساخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار