نسخه فیلم لیپار به جشنواره فیلم فجر ارائه شد

زاهدان (پانا) - تهیه‌کننده فیلم سینمایی لیپار از ارائه نخستین نسخه فیلم سینمایی« لیپار» به کارگردانی حسین ریگی به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نسخه فیلم لیپار به جشنواره فیلم فجر ارائه شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، سعید خانی اظهار کرد: هم‌اینک بخش اندکی از مراحل فنی این پروژه سینمایی باقی‌مانده که طی روزهای آینده انجام و نسخه اصلی فیلم به جشنواره ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این دوره از جشنواره که با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، فیلم‌های برتر به بهترین شکل ممکن دیده شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی لیپار با بیان اینکه تنها بخشی از جلوه‌های ویژه کامپیوتری و موسیقی آن باقی مانده افزود: در این فیلم سینمایی از موسیقی بلوچی استفاده شده است.

گفتنی است ساخت موسیقی «لیپار» از سوی مسعود سخاوت‌ دوست آغاز شده و امین شریفی صداگذاری این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

«لیپار» نخستین فیلم بلند داستانی حسین ریگی محسوب می‌شود که فیلم‌نامه این اثر توسط خود او و حسام فرهمندجو به نگارش درآمده است.

مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاجدینی، یگانه سروری مقدم، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین در این فیلم محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم و فاطمه سالاری که همگی از نوجوانان بومی سیستان و بلوچستان هستند، پس از گذراندن تست بازیگری از میان ۴۰۰ متقاضی برای ایفای نقش در نقش‌های اصلی فیلم انتخاب شدند و برای اولین بار مقابل دوربین مسعود امینی تیرانی به ایفای نقش پرداختند.

فیلم «لیپار» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار ساخته شده و تصویرگر چهره‌ای متفاوت و با طراوت از استان است.

لیپار نام تالابی در مسیر جادهٔ ساحلی چابهار به گواتر در ساحل دریای عمان قرار دارد. این تالاب در تنگه و دره‌ای صخره‌ای که مشرف به کوه است قرار دارد. در این تالاب، آب دریای عمان به صورت ایستا شده و منطقه‌ای مناسب برای زندگی گیاهان و جانوران به وجود آورده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار