سلطانی فر در شانزدهمین گفتگوی هفته اعلام کرد؛

کمک وزارت ورزش به آموزش و پرورش درجهت استفاده از 15 هزار مکان ورزشی

تهران (پانا) - به گفته وزیر ورزش و جوانان امروز در کشور و در دولت تدبیر و امید حدود 61 هزار مکان ورزشی وجود دارد که این تعداد در گذشته 40 هزار مکان ورزشی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک وزارت ورزش به آموزش و پرورش درجهت استفاده از 15 هزار مکان ورزشی

مسعود سلطانی فر در حاشیه شانزدهمین گفتگوی هفته اظهار کرد: با توجه به عرصه‌های کاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، امروز به دعوت وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور جلسه ای را داشتیم؛ در بخش ورزش و جوانان زمینه‌های همکاری‌های گسترده ای در مباحث ورزشی و پرورشی داریم تا بتوانیم با همگرایی از ظرفیت‌های متقابل استفاده کنیم.

وی افزود: امروز در کشور و در دولت تدبیر و امید حدود 61 هزار مکان ورزشی وجود دارد که این تعداد در گذشته 40 هزار مکان ورزشی بود و با کمک دستگاه‌ها این تعداد افزایش پیدا کرده است و رشد بیش از 50 درصد را نشان می‌دهد. 15 هزار از این مکان‌ها متعلق به وزارت ورزش و جوانان و 20 هزار مکان متعلق به سایر وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح است و بیش از 26 هزار مکان نیز زیرنظر بخش خصوصی فعالیت دارد.

سلطانی فر با بیان اینکه از این تعداد 4 هزار مکان سرپوشیده متعلق به وزارت آموزش و پرورش است ادامه داد: در 15 هزار مکان ورزشی امکان مناسبی داریم تا در بخش توسعه منابع انسانی به آموزش و پرورش کمک کنیم زیرا از سالن‌ها و مکان‌های ما 12 تا 18 ساعت استفاده می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: المپیادهای استعداد برتر را از حدود 3 سال پیش برای محدوده سنی 12 تا 15 سال آغاز کردیم تا بتوانیم با برگزاری آن هم جمع بیشتری از دانش‌‌آموزان را به صحنه رقابت‌های ورزشی بکشانیم و هم بتوانیم استعدادهای برتر دانش‌آموزی را در رشته‌های مختلف شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش توسعه ورزش همگانی نیز همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم تا زمینه سلامت روحی، جسمی و روانی دانش‌‌آموزان را فراهم کنیم. قانون جدید ورزش اهداف و وظایف ویژه ای را تبیین کرده است و ما نیز باید با استفاده از این قانون با سایر وزارتخانه‌ها به ویژه آموزش و پرورش همکاری گسترده ای داشته باشیم.

سلطانی فر بیان کرد: در این قانون پیش بینی شده برای ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های مختلف، شورای عالی ورزش به ریاست ریاست جمهور و یا معاون اول سالی دوبار تشکیل شود؛ یکی از اهداف تشکیل این شورا استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هاست همچنین در بحث توسعه منابع انسانی باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره استفاده از امکانات ورزشی برای دانش‌آموزان گفت: این بحث به عنوان یک سیاست کلی است تا متناسب با نیازهای آموزش و پرورش از تمام مراکز ورزشی ما استفاده شود. تمایل و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به گونه ای است ساعاتی از این مکان‌ها استفاده شود که ما کمتر شاهد حضور ورزشکاران حرفه ای هستیم و در این ساعات تاکید داریم اولویت استفاده برای دانش‌آموزان باشد.

وی از احداث 2 هزار زمین چمن مینی فوتبال خبر داد که استعدادهای دانش‌آموزان در مناطق محروم شکوفا می‌شود. سلطانی فر ادامه داد: با این باور که تمام ما قبول داریم ورزش ارزان ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم است بنا داریم مکان‌های ورزشی را گسترش دهیم و از ظرفیت مکان‌های ورزشی دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار