محیط بکر دماوند روح شما را صیقل می دهد

دماوند(پانا) - دماوند شهرستانی تاریخی و بسیار زیباست که از آن به عنوان بهشت آبشارها و چشمه‌ها یاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
محیط بکر دماوند روح شما را صیقل می دهد

اگرچه همه مردم، شهرستان دماوند را با بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا یعنی «کوه دماوند» می‌شناسند، اما دیدنی‌های بسیاری در این شهرستان و محیط بکر آن وجود دارد.

رضاییان، کارشناس محیط زیست و از کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان دماوند در این باره در گفت و گو با پانا گفت: دشت‌لار یا لار که با نام «تنگه لار» هم شناخته می‌شود، دشتی بسیار زیبا در کوهپایه دماوند است که در جای‌جای آن می‌توان گل‌های شقایق را پیدا کرد.

او بیان کرد: به واسطه محیط بکر و دست‌نخورده این منطقه، دشت لار در سال ۱۳۵۴ به عنوان پارک ملی معرفی شد. اینجا فقط یک دشت سرسبز نیست؛ در این منطقه وسیع، بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری را می‌توان پیدا کرد که از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید چند ساعتی را هم کنار رودخانه‌های کوچک و بزرگ این منطقه استراحت کنید. این دشت حدود ۱۱۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

او درباره‌ مناطق گردشگری در دماوند گفت: اگر به دنبال تفریح در کنار آبشارهای پرآب و خروشان هستید، آبشار برف تنگه لار بهترین گزینه است. این آبشار در حقیقت بخشی از دشت حفاظت‌شده «لار» است که از سال ۱۳۷۰، شکار در برخی قسمت‌های آن ممنوع اعلام شد.

خبرنگار دانش آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار