مسیب‌زاده اعلام ‌کرد

پیشتازی خیرین در ساخت دارالقرآن‌ها

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی اجرایی سازی تفاهم نامه ساخت مراکز دارالقرآن در اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با حضور مدیرکل این اداره و مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازی خیرین در ساخت دارالقرآن‌ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر لزوم دارالقرآن ها در کشور گفت: یقین داریم اگر اسم قرآن در میان باشد بسیاری از خیرین به سمت این منشور الهی خواهند آمد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نزد مردم دارای اعتبار و اعتماد است زیرا می‌بینیم به راحتی فرزندان خود را به مدارس و یا اردوهای دانش آموزی به همراه مربی و معلمانشان اعزام می کنند اما ممکن است به بسیاری از مراکز بیرونی این اعتماد وجود نداشته باشد.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: ۴۳۵۰ موسسه قرآنی در کشور در حال فعالیت هستند که برخی از این ها زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی برخی دیگر زیر نظر وزارت ارشاد و جامعه القرآن هستند اینها هیچ ارتباطی با وزارت آموزش و پرورش ندارند لذا مراکز دارالقرآن متعلق به آموزش و پرورش هستند و نیاز است به علت اعتماد مردم به این نهاد به این مراکز بیشتر رسیدگی شود.

در ادامه این نشست سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان های استان تهران گفت: به نسبت فضاهای آموزشی به فضاهای پرورشی کمتر پرداخته شده است این در حالی است که پرورش نیزمانند آموزش دارای اهمیت است.

هاشمی ادامه داد: در کشوری هستیم که با نام قرآن عجین شده است باید مراکز دارالقرآن تجهیز شوند زیرا بسیاری از مناطق استعدادهای خوب قرآنی دارند و به دلیل نبودن دارالقرآن ها این استعدادها از بین می روند.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر ساخت و تجهیز دارالقرآن ها باید از توان بخش خصوصی نیز کمک گرفته شود البته این امر با نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید انجام شود.

وی ادامه داد: در هر استان یک دارالقرآن مرکزی که شاخص و معیار آن استان است باید وجود داشته باشد و بقیه دارالقرآن های استان نیز در ارتباط با این مرکز باشند.

محمد علی قورچی بیگی، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز ضمن تشکر از تشکیل این جلسه گفت: ابتدا باید این سوال پرسیده شود که نیاز ساخت دارالقران ها در چیست و دارالقرآن ها چه تعریفی دارند و به چه فضایی دارالقرآن گفته می شود.

وی ادامه داد: این موارد باید برای خیرینی که میخواهند در این راه حرکت کنند باید روشن و شفاف تعریف شود.

قورچی بیگی خاطرنشان کرد: اگر قرار است ساخت دارالقران ها برای خیرین دغدغه شود باید الگوهای موفق در فعالیت های قرآنی کشور معرفی شوند زیرا این کار برای خیرین ایجاد انگیزه می‌کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی ادامه داد: باید برای دارالقران معماری و هویت خاص تعریف شود که دارای ویژگی های اسلامی- ایرانی باشد و با ورود به این فضا احساس آرامش به افراد دست دهد.

وی خاطر نشان کرد: فضای مدرن دارالقرآن ها انگیزه بخش برای دانش‌آموزان و مراجعین می تواند باشد و احساس خوبی به آنها خواهد داد و دارالقران ها باید فضایی داشته باشند که اولیا و همراهان مراجعین بتوانند از این فضاها استفاده کنند و براحتی در آن ها حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار