شرکت ۱۳۶ عکاس با یکهزار و ۹۹ عکس در مسابقه «روایت سرباز»

تهران (پانا) - دبیر مسابقه عکس خبری «روایت سرباز» از دریافت یکهزار و ۹۹ عکس از ۱۳۶ عکاس توسط این مسابقه خبر داد که از این تعداد ۸۳ فریم عکس از ۵۲ هنرمند در نمایشگاهی شرکت داده می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۱۳۶ عکاس با یکهزار و ۹۹ عکس در مسابقه «روایت سرباز»

به گزارش ایرنا، تالار وحدت شامگاه شنبه (بیستم دی) میزبان آیین اختتامیه مسابقه عکاسی روایت سرباز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تعداد اندکی میهمانان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پاسداشت نام، یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

دبیر مسابقه عکاسی روایت سرباز در این مراسم گفت: طی قرن‌ها آدمی نیاز شدیدی برای اطلاع رسانی داشته و این نیاز در طول سال‌ها افزون شده است امروز مردم بیش از پیش بر فراز ابزار و دستگاه های متکی هستند که اطلاعات دیداری و شنیداری را به روز و لحظه تهیه می‌کنند؛ عکاسی در مرکز ارتباطات قرار دارد.

بارگذاری روزانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون عکس در روز در اینترنت

حمید فروتن افزود: مدرسان و دانش‌پژوهان از عکس برای یاد دادن و یاد گرفتن بهره می‌گیرند و عکس راوی حقایق زمان گذشته برای آیندگان است و با دوربین خود برشی از زمان و مکان را برای همیشه ماندگار می‌کند و امروزه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون عکس در اینترنت بارگذاری می شود.

وی در ادامه به روند برگزاری مسابقه روایت سرباز پرداخت و گفت: از این رو بنیاد رودکی در پاسداشت نام یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به برگزاری مسابقه عکس خبری با عنوان روایت سرباز روایت سرباز به عنوان ادای دین جامعه هنری کشور به این شهید والامقام کرد.

فروتن افزود: عکس‌های ثبت شده و به یادگار مانده با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از گنجینه تصویری و ارزشمند تاریخی آمیخته با جهاد و شهادت استکبارستیزی ملت بزرگ ایران است و در آستانه اولین سالگرد شهادت ایشان مدیران بنیاد رودکی با تشکیل شورای سیاستگذاری متشکل از اساتید ارتباطات فرهنگ و هنر به ویژه عکاسی رویکردها و سیاست‌هایی را جهت برگزاری بهتر این رویداد کم نظیر تدوین و دبیرخانه جهت اجرا تحویل دادند.

دبیر مسابقه روایت رسانه گفت: در همین راستا با کمک این شورای محترم داوران شایسته و کارشناس حوزه خاص پیشنهاد و در نهایت استادان محترم فرهاد سلیمانی، سعید فرجی و روح الله وحدتی به عنوان داور این رویداد معرفی شدند.

راهیابی ۴ اثر شایسته از عکاسان تهرانی و ۵ اثر هنرمندان شهرستانی به مرحله نهایی

وی افزود: طی فراخوان سراسری از طریق رسانه‌های رسمی و گروه‌های مجازی و تماس‌های تلفنی آثار بسیاری از تمام نقاط ایران به دبیرخانه عکس روایت سرباز ارسال شد، به علت استقبال بیش از حد عکاسان مطبوعاتی از برگزاری این رویداد دبیرخانه با مشورت و موافقت بنیاد رودکی مجبور به تمدید زمان ارسال آثار عکاسان شدیم.

در نهایت یکهزار و ۹۹ عکس از ۱۳۶ عکاس حرفه‌ای و به لطف روابط عمومی بیت رهبری نیز ۵۰ فریم عکس از عکاسان عزیز این حوزه به دبیرخانه عکس روایت سرباز ارسال شد. آثار به دست آمده طی دو مرحله داوری و در نهایت ۸۳ فریم عکس از ۵۲ هنرمند عکاس جهت برگزاری نمایشگاهی باشکوه و انتشار کتابی نفیس انتخاب از بین عکس‌های انتخابی نفر های اول تا سوم و نیز چهار اثر تقدیر ویژه از تهران و ۵ عکاس دیگر هم از شهرهای مختلف برگزیده و به مرحله نهایی این رویداد یافتند.

وی تاکید کرد: تفاوت و ویژگی این رویداد موقعیت نظامی امنیتی و شخصیت متواضع شهید سلیمانی بود که در طول مدت خدمت خالصانه ایشان تصاویر زیاد و قابل توجهی ثبت و ضبط نشده است.

فروتن پیشنهاد کرد در تمام شرایط فرهنگی هنری نظامی و امنیتی گروه‌های مختلف تصویری و مستندساز حرفه ای بدون محدودیت به تولید و ثبت و ضبط تصاویر در لوکیشن‌های مختلف پردازند و فقط با مدیریت و نظارت دقیق و صحیح انتشار این اسناد و اساس لازم را داشته باشند تا آیندگان از این مستندها جهت آموزش و تولید آثار هنری و تاریخی بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار