مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در جلسه مشترک با سازمان ثبت‌ اسناد شهرری:

ساماندهی اسناد مالکیت مدارس یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است

شهرری(پانا)- جلسه مشترک مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری با سازمان ثبت‌ اسناد شهرری با هدف پیگیری اسناد مالکیت مدارس فاقد سند مالکیت قانونی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی اسناد مالکیت مدارس یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است

این جلسه با حضور محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، مجتبی سلیمیان معاون پشتیبانی، سید‌مهدی لامعی رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان ری، محمدپور نماینده شهرداری، علی‌دخت نماینده فرمانداری، دکتر مصطفایی رئیس حقوقی اداره کل شهرستان‌های تهران، علیپور مسئول حقوقی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، رضایی مسئول حقوقی اداره آموزش و‌ پرورش ناحیه دو شهرری، با هدف تعیین تکلیف اسناد مالکیت مدارس و مراکز آموزشی تحت‌پوشش مدیریت آموزش و پرورش، برگزار شد.
در این نشست در مورد مالکیت مدارس تحت پوشش مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری که که اسناد آنها دچار مشکل است و یا فاقد سند مالکیت هستند، صحبت و گفتگو شد.
محسن نوروزیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در ابتدا با ارائه گزارشی از وضعیت اسناد و املاک مدارس تحت‌پوشش مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اظهار کرد: تعدادی از مدارس منطقه ما فاقد اسناد مالکیت هستند، همچنین تعدادی تحت پوشش موقوفات هستند و وضعیت مالکیت این مدارس در حال پیگیری است و طبق قانون تصویب شده از سال ۱۳۹۳ تمام مدارس و مراکز آموزشی موظف به تعیین وضعیت مالکیت و اصلاح اسناد خود هستند. بنابراین، امید‌داریم به کمک همکاری مثمر‌ثمر، اداره ثبت اسناد شهرستان ری، مشکل اسناد مالکیت این مراکز را برطرف کنیم و راهکارهایی جهت دستیابی هرچه سریع‌تر به صدور سند مالکیت این مدارس ارائه کنند.
در ادامه سید‌مهدی لامعی رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان ری، جهت برطرف شدن مشکل اسناد این مدارس قول مساعدت و همکاری داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا در حد‌امکان مالکیت مدرسه‌ای دچار معارض نشده و مدعی مالکیتی جز اداره آموزش و پرورش نداشته باشد، همچنین تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ را پیگیری کرده و در آینده نزدیک با همکاری مشترک آموزش و پرورش و اداره ثبت اسناد شهرستان ری، به سویی پیش‌رویم که مدرسه‌ای فاقد اسناد مالکیت قانونی نداشته باشیم.


خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار