مجلس به دنبال قانون برای آموزش در بورس

تهران (پانا) - معاونت تحقیق و توسعه شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت که وظیفه مجلس این است که یک قانونی را تصویب کند تا یک نهاد دیگر زیر نظر سازمان بورس وظیفه آموزش بازار سرمایه را به عهده گیرد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس به دنبال قانون برای آموزش در بورس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباس کریمی معاونت تحقیق و توسعه شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه بحث آموزش در بازار سرمایه همچنان در سایه است، اظهار کرد: بحث حوزه دانش مالی در بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت است؛ به علت آنکه این بازار یک مکان تخصصی، به حساب می‌آید، افراد وقتی وارد این بازار می‌شوند علاوه بر مفاهیم پایه باید یکسری اصطلاحات اساسی را هم بدانند.

او بیان کرد: سرمایه گذارانی که خودشان می خواهند اقدام به خرید و فروش سهم کنند اگر دانش نداشته باشند قطع به یقین زمانی که بازار با نوسان مواجه شود با زیان جدی مواجه خواهند شد.

معاون تحقیق و توسعه شرکت بورس تهران گفت: متاسفانه در کشور ما دانش مالی در سطح کفایت وجود ندارد، نکته حائز اهمیت آن است که ارکان‌هایی که در این باره فعالیت می‌کنند بسیار محدود هستند.

کریمی گفت: سازمان بورس و مسئولان مربوط باید سعی داشته باشند تا بحث دانش مالی را از سطوح پایین‌تر زیر سازی کنند یعنی به گونه‌ای نباشد که فقط به آموزش‌ها در سطوح بالا اکتفا کنند.

او بیان کرد: بازار سرمایه باید قوانینی را در رابطه با امر آموزش در سطح ملی داشته باشد تا نهاد‌های آموزش و فرهنگ را در کشور درگیر کند تا آموزش‌های مالی را در سطوح پایین‌تر قرار دهند، که در همین رابطه می‌توان به اقتصاد کشور‌های پیشرفته اشاره کرد.

معاون تحقیق و توسعه بازار سرمایه اظهار کرد: باید یک نهاد متولی بالادستی شکل بگیرد، به گونه‌ای که بتواند توصیه و دستورات خود را در چارچوب قوانین و مقررات اجرایی کند، قطع به یقین این امر بار مالی نیز دارد.

کریمی گفت: این بار مالی باید از طریق خود بازار سرمایه مثل بخشی از کارمزد‌ها یا مالیات‌ها تامین شود، به علت آنکه این امر به اقتصاد کشور کمک می کند.

او بیان کرد: اگر اقدامات لازم در این بازار صورت نگیرد بی شک سهامداران سرمایه‌های خود را از این بازار خارج می کنند و به بازار غیر مولد انتقال می دهند.

معاون تحقیق و توسعه اظهار کرد: اینکه هم اکنون در شبکه‌های مجازی یا رسانه‌ها آموزشی صورت می گیرد؛ منابعش از خود بازار سرمایه و ارکان بدست می‌آید، قطع به یقین وظیفه مجلس این است که یک قانونی را در نظر گیرد که یک نهاد دیگر زیر نظر سازمان بورس وظیفه آموزش را در برگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار