دادستان زنجان:

بستر و حریم رودخانه زنجانرود، برای پیشگیری از سیلاب‌های فصلی لایروبی می‌شود

زنجان (پانا) - محسن کرمی اظهار داشت، پیگیری مشکلات زیست محیطی و برخورد با ترک فعل های مسئولین که موجب تضییع قانون یا حقوق عمومی شود در دستور کار جدی دستگاه قضایی است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بستر و حریم رودخانه زنجانرود، برای پیشگیری از سیلاب‌های فصلی  لایروبی می‌شود

در این بازدید که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و شهرستان مدعی العموم استان را همراهی می کردند دادستان مرکز استان با اشاره به اهمیت آزاد سازی بستر رودخانه زنجانرود تاکید کرد: جلوگیری از حوادث ناگوار سیلاب و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن بویژه در مواقع بارندگی های شدید و جاری شدن آب های سطحی، لزوم نظارت و حفظ حریم رودخانه ها را دو چندان می نماید.

کرمی افزود: خوشبختانه با همراهی اهالی فهیم روستای کوشکن و مالکین اراضی کشاورزی این منطقه، اقدامات خوبی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برای شناسایی نقاط بحرانی رود خانه زنجانرود و لایروبی و آزادسازی آن صورت گرفته است.

دادستان مرکز استان همچنین در رابطه با دغدغه اهالی منطقه مبنی بر آلایندگی پساب شرکت راشا کاسپین گفت: با برگزاری جلسات و پیگیری های مکرر دستگاه قضایی و تاکیدات اعلامی به محیط زیست استان، شرکت موصوف ملزم به رعایت برخی پارامتر های مهم زیست محیطی از جمله نصب سیستم پایش بر خط وآنلاین و رصد لحظه به لحظه میزان آلایندگی پساب خروجی شرکت و همچنین تامین آب مورد نیاز طرح توسعه شرکت از آب فاضلاب تصفیه شده به جای آب پاک چاه شده است و در صورت همکاری اهالی روستای کوشکن شرکت مذکور مکلف می‌شود تا از رها سازی پساب استاندارد خود جلوگیری کرده و با انجام لوله گذاری عمقی و زیر زمینی، آن را مستقیما به بستر رودخانه منتقل کند.

در این بازدید اهالی منطقه از نزدیک با دادستان مرکز استان زنجان ملاقات و مشکلات و درخواست های خودرا مطرح و وی دستورات لازم را برای پیگیری صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار