وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

طرح جهانی‌شدن شهر و روستاها دنبال حمایت از صنایع‌دستی است

تهران (پانا) - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت که طرح ملی و جهانی شدن شهر و روستاهای کشور دنبال تجاری‌سازی و حمایت از صنایع‌دستی است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح جهانی‌شدن شهر و روستاها دنبال حمایت از صنایع‌دستی است

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان طرح ملی و جهانی شدن شهرها و روستاهای کشور را یکی از اجزای تجاری سازی محصولات صنایع دستی عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور فروش صنایع دستی در عرصه داخل و خارج از کشور است.

دولت در این راستا بر تهیه بسته بندی صنایع دستی تاکید زیادی کرد حتی برترین دانشگاه‌های کشور در صنعت بسته بندی وارد شدند. با جرات می توان گفت، دیگر موضوع فله فروشی در صنایع دستی وجود ندارد.

مونسان یکی دیگر از برنامه برای تجاری سازی و صادرات صنایع دستی را طراحی محصولات بر اساس سلیقه بازار و کاربردی کردن، اعلام کرد و افزود: برندسازی همچنین ایجاد بازارهای جدید از جمله دیگر برنامه‌ها برای صادرات صنایع دستی بوه است.

مونسان با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا به درآمد های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت. در حالیکه درآمدها بر اساس آمارهای گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان برآورد می شد امسال تنها ۹ میلیارد تومان آن محقق شده است و در این راستا از استانداران تقاضا داریم تا حد امکان ادارات کل این وزارتخانه را کمک کنند.

استان گیلان روستای ارده شهرستان رضوانشهر با محوریت شال بافی، روستای جیرده شهرستان شفت با محوریت سفال، روستای عنبران شهرستان آستارا با محوریت گلیم بافی و روستای شالما شهرستان ماسال با محوریت چوپ تراشی موفق به دریافت گوهینامه ملی شدند.

در این مراسم همچنین شهر رشت بعنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی دوزی موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شد. در استان اردبیل شهر عنبران و شهر اصلاندوز به ترتیب به عنوان شهر های گلیم و ورنی دشت مغان موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شد. شهر فیروزآباد استان فارس به عنوان شهر دستبافته های عشایری گواهینامه شهر ملی را دریافت کرد.

همچنین در استان گلستان روستای زیارت به عنوان روستای جاجیم بافی روستای شاهکوه به عنوان روستای سوزن دوزی، شهر علی آباد کتول به عنوان شهر رودوزی و نوار بافی همچنین روستای سیاه رودبار به عنوان روستای صنایع دستی موفق به اخذ این گواهینامه شد. همچنین شهر یزد استان یزد به عنوان شهر زیورآلات سنتی نیز موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شد.

در سال گذشته، ۲۳ و امسال نیز ۲۷ مورد دیگر به شهر و روستاهای ملی صنایع دستی ایران افزوده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار