دبیر جشنواره استیکر: صداو سیما به مسائل فرهنگی دید تبلیغاتی دارد

تهران (پانا) - دومین جایزه سال استیکر با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جایزه سال استیکر، میثم عسگری مدیر مالی آی گپ و بهرام عظیمی رئیس هیئت داوران جایزه سال استیکر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دبیر جشنواره استیکر: صداو سیما به مسائل فرهنگی دید تبلیغاتی دارد

در ابتدای این نشست مسعود شجاعی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد هنری گفت: هدف از برپایی این رویداد، طراحی استیکر بر اساس فرهنگ بومی ایران در سه بخش شخصیت‌های ایرانی، موضوعات نوستالژیک و آزاد و همچنین طراحی استیکر متحرک بر اساس فرهنگ بومی ایران است.
وی ادامه داد: دومین دوره جایزه سال «استیکر» با توجه به استقبال هنرمندان از دوره پیشین این رویداد، توسط شبکه اجتماعی تمام خدمات آیگپ با همکاری رسانه‌ای سایت روز رنگ و همراه اول برگزار شد.
شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گیری این رویداد اشاره کردو افزود: آغاز این رویداد از مهرماه ۱۳۹۹ بوده است. در این دوره کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده است که هنرمندان بتوانند با ساختار و نوع طراحی استیکر‌های ثابت و متحرک آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: پس از سپری کردن دوره اول جایزه استیکر که خوشبختانه با بازخورد بسیار خوبی از جانب هنرمندان رو به رو شد، ۵۰ استیکر ثابت از بین آثار انتخاب شدند؛ به این ترتیب برای اولین بار در ایران بحث استیکرهای بومی را مطرح کردیم.
دبیر این رویداد هنری تصریح کرد: در این اتفاق توانستیم با شرکت آی گپ اولین استیکر را ثبت کنیم. در دوره گذشته ۵۰ استیکر بسته‌ای که نسبت به دیگر آثار برتری داشتند، انتخاب شدند. این استیکرها در میان کاربران پیام رسان‌هایی مانند آی گپ بازخورد خوبی داشتند.
وی به برگزاری کارگاههای آموزشی در سال گذشته اشاره کردو افزود: سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ثابت و متحرک متعددی برگزار کردیم و عزیزانی مثل رادمند و اعتمادی در زمینه استیکر متحرک آموزش‌های خوبی انجام دادند. تا به امروز مرحله اول داوری انجام شده است. ۲۰۲ هنرمند در این رقابت شرکت کردند که در بخش متحرک هم ۷۸ اثر دریافت کردیم. ۸۱ نفر در بخش استیکر ثابت و ۱۳ نفر در بخش استیکر متحرک حضور داشتند. هنرمندان باید ۵ حالت مثل خنده و غم و عشق و غیره را به تصویر بکشند که نفر اول ۱۳ میلیون، نفر دوم ۱۰ میلیون و نفر سوم ۸ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.
شجاعی در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که دستگاههای مختلف باید با این رویداد هنری همکاری داشته باشند، گف اگر وزیر جوان وزارت ارتباطات در این دوره فقط در یک فضای جشنواره تمرکز می‌کردند، شرایط بهتر از این می‌شد اما متاسفانه وی در هیچ زمانی پاسخگو مسئولان جایزه استیکر نبودند
وی خاطرنشان کرد: دید صداوسیما نسبت به اتفاق‌های هنری بیشتر اقتصادی است و آنها رویدادهای فرهنگی را بیشتر تبلیغاتی می‌بینند.
در بخش دیگری از این نشست میثم عسگری مدیرعامل پیامرسان آی گپ با اشاره به برگزاری جشواره استیکر گفت: یکی از مرتبط‌ترین مسئولیت‌های آی گپ را با برگزاری این رویداد انجام دادیم. از دغدغه‌های اصلی ما وجود استیکر های شرقی و غربی موجود در پیام رسان‌ها بود.
وی ادامه داد: همه ما با پیام رسان لاین آشنا هستیم. این پیام رسان سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار درآمد در حوزه استیکر داشت و یک فرهنگ سازی را در این خصوص آغاز کرد. اسنپ چت در ۳ سال گذشته با ۱۰۰ میلیون دلار یک استیکر خریداری شده است.
عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که استیکر می‌تواند در ایجاد کسب و کار دیجیتال نقش مهمی ایفا کند، افزود: سال گذشته سال افزایش کیفیت تولید استیکر بود. تجربه و مفهوم جدیدی در این زمینه به وجود آمد. سعی داریم در گام بعدی استیکر های موشن را با افکت‌های صدا تولید کنیم. یکی از معضلات فرهنگی ما این است که بعضی اپراتورها اسپانسر مسابقات فوتبال می‌شوند، اما اسپانسر یک کار فرهنگی نمی‌شوند.
در ادامه این نشست بهرام عظیمی رئیس هیئت داوران جایزه سال نیز نقدهایی را به جشنواره استیکر ارائه کرد و گفت: یکی از نقدهایی که به جشنواره دارم، این است که جوایز این جشنواره تغییری نسبت به سال‌های گذشته با وجود تورم نکرده است که این درست نیست. ای کاش امسال جوایز دو برابر می‌شد. وظیفه مسئولان در این حوزه حمایت از هنرمندان طراح است.
وی ادامه داد: دوازده سال پیش در رویدادی به اندازه چهار میلیون تومان سکه بهار آزادی می‌دادند و امروز نیز به همان اندازه پول نقد می‌دهند این درحالی است که باید رقم این جایزه افزایش پیدا می‌کرد امیدوارم این اتفاق در جشنواره استیکر نیفتد.
بهرام عظیمی اضافه کرد: خیلی‌ها بدشان نمی‌آید که جشنواره در دوره‌های دوم و سوم افت کند و به سمت تعطیل شدن برود زیرا استارت این اتفاق توسط دفاتر خودشان نیفتاده است.
این کارگردان شناخته شده در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت جشنواره بین المللی ایران و کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در جشنواره‌های بین المللی همه افراد خارجی هستند و تنها دو نفر از کشور بومی حضور دارد اما در رویدادهای هنری بین المللی ایران اینگونه نیست .
وی تاکید کرد: در جشنواره‌ها جایزه خیلی مهم است زیرا شرکت کنندهها عاشق چشم و ابروی ما نیستند و جایزه خیلی برای آنها مهم است..
مدیر عامل پیامرسان آی گپ در این نشست در پاسخ به سؤال یکی از شرکت کنندگان در حوزه تبلیغ استیکرها اظهار کرد: سال گذشته انتظار نداشتیم که این جشنواره با استقبال زیادی مواجه شود، چراکه اولین دوره آن برگزار می‌شد. امسال از ابتدای فراخوان، هم تولید محتوا در رسانه‌های مختلف اتفاق افتاد و هم در ۴۰ نقطه شهر تبلیغات محیطی انجام شده است. همچنین همه کاربران حق استفاده از استیکر های ایرانی را دارند؛ استفاده از استیکر های آی گپ هیچ محدودیتی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار