معاون پرورش استعدادهای درخشان سازمان اعلام کرد

تشکیل دبیرخانه راهبری کشوری گروه‌های آموزشی و تربیتی مدارس سمپاد

تهران (پانا) - معاون پرورش استعدادهای درخشان سازمان از تشکیل دبیرخانه راهبری کشوری گروه‌های آموزشی و تربیتی مدارس سمپاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل دبیرخانه راهبری کشوری گروه‌های آموزشی و تربیتی مدارس سمپاد

به گزارش روابط عمومی سازمان استعدادهای درخشان، معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: فعالیت دبیرخانه‌های راهبری کشوری گروه‌های آموزشی و تربیتی ویژه مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شده است. این دبیرخانه‌ها، ضمن رعایت مفاد شیوه‌نامه گروه‌های آموزشی و تربیتی، با هدف توسعه مستمر شایستگی‌­ها و مهارت­های تخصصی و حرفه­‌ای معلمان مدارس سمپاد، تبادل نظر و تجربیات بین اعضای گروه‌های آموزشی و معلمان مدارس، ارتقاء نقش معلمان مدارس استعدادهای درخشان در طراحی، تدوین، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه­‌های درسی و آموزشی، گسترش فرهنگ پژوهش، تحقیق و کاربست نتایج آن در مدارس و سایر بخشها و گسترش تعاملات آموزشی، پژوهشی و پرورشی میان مدارس سمپاد با سایر مدارس فعالیت می‌کنند.

فتحی­‌نژاد گفت: ملاک‌ها و نحوه انتخاب سرگروه‌های استانی و اعضای دبیرخانه کشوری، شرح وظایف و انتظارات سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ساعات فعالیت آن‌ها، طی بخشنامه‌ای به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

بر این اساس، 17 استان کشور (استان‌­های معین) در دروس و موضوعات آموزشی و تربیتی به عنوان دبیرخانه فعالیت خواهند کرد و تعداد 32 نفر از دبیران توانمند و مجرب مدارس استعدادهای درخشان همه استان‌های کشور، با توجه به تخصص و توانمندی لازم با بیرخانه درس مربوط ارتباط مستمر خواهند داشت. وی افزود: در مجموع 600 نفر با این دبیرخانه‌­ها همکاری می­‌کنند.

معاون پرورش استعدادهای درخشان سازمان گفت؛ در چشم‌انداز ترسیم‌شده، این دبیرخانه‌ها در راستای توانمندسازی دبیران مدارس سمپاد جهت ارائه خدمات ویژه آموزشی- تربیتی، آموزش محتوای تکمیلی و عمومی ­سازی آموزش با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و استفاده از ظرفیت­‌های آن‌ها برای دانش‌­آموزان مدارس استعدادهای درخشان و دیگر مدارس به فعالیت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است فعالیت‌های اجرایی مرتبط با این شیوه‌نامه همه‌ساله از طریق سازمان تعیین و طی اطلاعیه به استان‌ها ابلاغ می‌شود. ضمناً، عملکرد دبیرخانه‌های راهبری کشوری نیز بر اساس شاخص‌هایی ‌ که هر‌ساله توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تعیین می‌شود، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار