احداث بزرگترین واحد مرغ مادرگوشتی خاورمیانه در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خبر داد بزرگترین واحد مرغ مادر گوشتی سه طبقه برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در استان اردبیل احداث می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث بزرگترین واحد مرغ مادرگوشتی خاورمیانه در استان اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جریان بازدید از بزرگترین طرح احداث واحد مرغ مادر کشور توسط شرکت آرتا جوجه گفت: این طرح یکی دیگر از زنجیره های تولید شرکت آرتا جوجه برای تولید گوشت مرغ در استان است.

او تصریح کرد: این واحد برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در سه طبقه و با حدود ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری باظرفیت 91 هزار قطعه در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: این طرح از مصادیق بالفعل طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان بوده و با بهره برداری از آن علاوه بر تامین امنیت غذایی، به دلیل ساختار طبقاتی طرح، حدود 30 تا 40 درصدی کاهش مصرف انرژی، 20 درصدی کاهش هزینه های تولید، 40 درصدی افزایش تولید در واحد سطح و کاهش و کنترل بیماری ها خواهیم بود.

عزیزی اظهار کرد: شرکت آرتا جوجه یکی از مهم ترین تولید کنندگان جوجه یکروزه در کشور بوده و ظرفیت بسیار مناسبی را برای صادرات جوجه یکروز به کشورهای نظیر ارمنستان، ترکمنستان و کشورهای حوزه قفقار و CIS دارد.

در این بازدید بانک سپه نیز آمادگی خود را برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت جهت تکمیل طرحهای در دست اجرای این شرکت اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار