معاون علوم پزشکی گیلان:

۷۵ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستانهای گیلان بستری شدند

رشت ( پانا) -  معاون علوم پزشکی دانشگاه گیلان، از بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی خبر داد و گفت همچنان درگیر دورهمی های خانوادگی هستیم که عامل اصلی انتقال بیماری است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۷۵ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستانهای  گیلان بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۵ بیمار کرونایی جدید بستری شده اند.

وی از وخامت حال ۱۰۸ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تعداد ابتلای درون خانوادگی بیشتر شده است و افرادی که بیمار و بستری می شوند، بعد از گذشت چند روز با بستری شدن چند نفر از اعضای خانواده آنان مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه متاسفانه مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند، گفت: همچنان درگیر دورهمی های خانوادگی هستیم که عامل اصلی انتقال بیماری است.

حیدرزاده ادامه داد: بسیاری از افراد با این احتمال که علامت بیماری ندارند در دورهمی های خانوادگی شرکت می کنند، اما باید بدانند که بیماری کرونا در بسیاری از موارد بدون علامت بوده و به راحتی می تواننند سالمندان خانواده را دچار بیماری شدید کنند.

وی از مردم خواست علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند و قرنطینه خانگی را رعایت کنند و یادآور شد: شست وشوی مداوم دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک همچنان کارسازترین نسخه برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار