گفت‌و‌گو با پیمان بابایی مهاجم ماشین‌سازی که برابر سپاهان با پنالتی هت تریک کرد

دو بار از تیم ملی آذربایجان پیشنهاد داشتم ولی قبول نکردم

اصلاً پیش‌بینی نمی‌کردیم داور ۵ پنالتی بگیرد/ دوست داشتم فوتبالم را در اروپا دنبال کنم ولی قسمت نشد

تهران (پانا) -  هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی از فردا آغاز می‌شود که نبود کمک داور ویدیویی (VAR) به یکی از سوژه‌های فوتبال‌مان تبدیل شده و اعتراض تیم‌های مختلف را در پی داشته است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دو بار از تیم ملی آذربایجان پیشنهاد داشتم ولی قبول نکردم

به‌گزارش ایران، با این حال در نخستین بازی هفته دهم اتفاق جالبی افتاد و سعاد وفاپیشه داور دیدار ماشین‌سازی و سپاهان با اعلام 5 پنالتی، باعث شد تا رکورد گرفته شدن پنالتی در یک بازی لیگ برتر شکسته شود. در دیداری که 3-3 شد، سجاد شهباززاده 2 گل از 3 گل سپاهان را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه میزبان کرد و پیمان بابایی هم هر 3 گل ماشین‌سازی را با پنالتی به ثمر رساند. البته پنالتی دوم ماشین‌سازی توسط پیام نیازمند دروازه بان سپاهان مهار شد ولی بابایی در ریباند، توپ را به تور دروازه حریف اصفهانی رساند. با این اوصاف هت تریک کاپیتان سبزپوشان تبریزی با 3 پنالتی شکل گرفت.

این مهاجم 26 ساله تبریزی در این خصوص گفت: «مقابل سپاهان خیلی خوب بازی کردیم و متأسفم که نتوانستیم به 3 امتیاز برسیم. هر بازی برای ما حکم فینال دارد تا بتوانیم خودمان را از بحران فعلی خارج کنیم. در مورد پنالتی‌ها باید از داوران تشکر کنم که سعی کردند حق تیمی پایمال نشود و بی‌دلیل پنالتی نگرفتند. البته هیچ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که 5 پنالتی در این مسابقه گرفته شود ولی در بعضی از مسابقات چنین اتفاق‌هایی می‌افتد و فوتبال با همین نتایج غیرمنتظره است که جذابیت بیشتری دارد.» اکثر تیم‌ها به نبود VAR معترض هستند و بابایی این سیستم را نیاز فوتبال‌مان می‌داند: «من نمی‌توانم درباره داوری‌ها صحبت کنم ولی مطمئناً حضور سیستم کمک داور ویدیویی خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند و واقعاً نیاز است چون بعضی از اشتباهات باعث می‌شود تیمی امتیاز از دست بدهد یا ببازد که این شرایط در آخر فصل کار را برای یک تیم بسیار سخت می‌کند.»

بابایی در نقل و انتقالات نیم فصل ۲۰۱۹ به‌صورت قرضی به سومقاییت در لیگ برتر آذربایجان پیوست و با نیمه تمام ماندن لیگ این کشور با ۷ گل به‌طور مشترک با ۳ بازیکن دیگر به‌عنوان آقای گل مسابقات انتخاب شد. او که در این فصل به ماشین‌سازی بازگشته، درباره شرایط خود چنین توضیح داد:«خودم خیلی دوست داشتم فوتبالم را در اروپا ادامه دهم ولی شرایطی که به‌وجود آمد باعث شد تا به ماشین‌سازی برگردم چون با این تیم قرارداد داشتم. حالا هم تلاش می‌کنم تا هر هفته عملکرد بهتری برای این تیم داشته باشم. هنوز صددرصد آماده نیستم چون بدنسازی نداشتم ولی بازی به بازی بهتر می‌شوم.»

سومقاییت در ادامه علی قربانی مهاجم فصل گذشته سپاهان و سابق استقلال را جذب کرد و قربانی هم پس از زدن 7 گل در 6 مسابقه به تیم ملی آذربایجان دعوت شد و با پذیرفتن تابعیت این کشور تاکنون در 2 بازی برای آذربایجان هم به میدان رفته است. بابایی درباره اینکه آیا او هم پیشنهادی برای بازی در تیم ملی آذربایجان داشته؟ گفت: «به من هم دو بار پیشنهاد شد که برای تیم ملی آذربایجان بازی کنم ولی قبول نکردم. البته من نمی‌توانم خودم را جای قربانی بگذارم و درباره تصمیمش حرفی بزنم، فقط برایش آرزوی موفقیت دارم. دوست داشتم در لیگ آذربایجان بمانم ولی قسمت نشد و به ماشین‌سازی برگشتم. من هم مثل همه بازیکنان دوست دارم به تیم ملی ایران دعوت شوم و یکی از دلایلی هم که قبول نکردم به تیم ملی آذربایجان بروم، انگیزه حضور در تیم ملی ایران بود. گرچه تیم ملی بازیکنان زیادی در این پست دارد ولی امیدوارم من هم نظر آقای دراگان اسکوچیچ را جلب کنم.»

ماشین‌سازی که هنوز در لیگ برتر جاری به پیروزی نرسیده، فردا باید در رفسنجان با مس بازی کند. بابایی در خصوص این بازی هم صحبت کرد: «تیم ما نسبت به یکی دو فصل گذشته خیلی تغییر داشته ولی نشان داده‌ایم که می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و دیگر وقتش است که از این بازی به 3 امتیاز برسیم.» بابایی درباره پیشنهادی که گفته می‌شود از استقلال دارد، چنین واکنشی داشت: «من خبری ندارم و فکر می‌کنم درست نیست از الان بخواهیم درباره نقل و انتقالات صحبت کنیم. چون هفته دهم است و باید دید در آینده چه رخ می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار