در مسابقات قرآن،عترت و نماز و فرهنگی و هنری رخ داد

کسب رتبه‌های کشوری آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - گاهی آثاردانش‌آموزان استثنایی به قدری از سطح بالایی برخوردار است که در مقایسه و داوری با آثار دانش آموزان عادی هم کسب رتبه می‌کنند و این نشان دهنده مصداق واقعی ما می توانیم است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه‌های کشوری آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان اسلامشهر

سمیه غلامی مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: همه ساله در راستای برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت و فرهنگی،هنری در آموزش و پرورش، همکاران و دانش‌آموزان استثنایی نیز در این مسابقات حضور فعال دارند، با این تفاوت که این مسابقات در بخش دانش‌آموزی بر اساس نوع نیاز ویژه آنان تقسیم‌بندی شده است.

او افزود: مسابقات قرآنی و فرهنگی، هنری بر اساس ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و با هدف کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیتی، فرهنگی، توسعه فنون و مهارت‌های مورد نیاز فرد و جامعه و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در سطح مدارس با در نظر گرفتن نیازهای ویژه برگزار و این مسابقات برای دانش‌آموزان دارای آسیب‌های بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی، حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در دوره‌های ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه‌ای دوره اول وحرفه‌ای دوره دوم اجرا می‌شود.

گاهی آثار دانش‌آموزان استثنایی به قدری از سطح بالایی برخوردار است که در مقایسه و داوری با آثار دانش آموزان عادی هم کسب رتبه می‌کنند و این نشان دهنده مصداق واقعی ما می توانیم است

غلامی بیان کرد: برگزاری این مسابقات تاثیرات شگرفی در حفظ و تقویت سلامت روحی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت، دارد و باید در نظر داشت، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد و می‌توانند از این شکوفایی در آینده و در راستای خودکفایی خود هم بهره داشته باشند.

مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد: آموزشگاه باغچه‌بان امسال نیز در این دوره از مسابقات موفق به کسب رتبه یک کشوری توسط دانش‌آموز غزل افتخاری در رشته هنرهای دستی شد، و این دانش‌آموز توانسته است با همین دارا بودن شرایط استثنایی برای خود اشتغال‌زایی هم داشته باشد.

او در ادامه گفت: همچنین همکار فرهنگی زینب حمیدی فرد از این آموزشگاه موفق به کسب رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند که این خود نشان دهنده توانمندی و تخصص بالای همکاران شاغل در حوزه استثنایی است.

غلامی خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل این است که گاهی آثار دانش‌آموزان استثنایی به قدری از سطح بالایی برخوردار است که در مقایسه و داوری با آثار دانش آموزان عادی هم کسب رتبه می‌کنند و این نشان دهنده مصداق واقعی ما می توانیم است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار