در گفت‌وگو با پانا

داریوش مصطفوی: سیاسیون از فوتبال به عنوان پله استفاده می‌کنند؛ بدبختی فوتبال ایران زمانی شروع شد که ...

تهران (پانا) - رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است حضور سیاسیون در فوتبال به این رشته ضربه زده است و این افراد از فوتبال به عنوان پله پیشرفت استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
داریوش مصطفوی:  سیاسیون از فوتبال به عنوان پله استفاده می‌کنند؛ بدبختی فوتبال ایران زمانی شروع شد که ...

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: « مجمع فدراسیون فوتبال بعد از سال ۱۹۹۸ تشکیل شد. تمامی اساسنامه مجامع با هدف نوشته شده‌اند، البته در این اساسنامه هم ایراداتی وجود دارد. به اعتقاد من اسم مجمعی که در آن علی کریمی، علی دایی، حمید استیلی، مهدی مهدوی‌کیا و فرهاد مجیدی حضور نداشته باشند را نمی‌توان مجمع گذاشت. کسانی که از بزرگان فوتبال ایران هستند باید در مجمع فدراسیون حضور داشته باشند. »

وی تأکید کرد: « موافق تشکیل مجمع از بدنه فوتبال هستم، چون همه این افراد برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و سال‌ها تلاش کردند. از طرف دیگر آنها چهره‌های محبوبی هستند که همه مردم آنها را می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند. بنابراین حضور افراد فوتبالی در انتخابات فدراسیون فوتبال یکی از الزامات بود. »

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در واکنش به حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون اظهار کرد: « من از حضور علی کریمی خیلی استقبال می‌کنم. او بسیار کار پسندیده انجام داد که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرد، منتهی افرادی مثل علی کریمی، محمد خاکپور، حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا باید با تامل قدم بردارند. »

مصطفوی عنوان کرد: « من یک تار موی فوتبالی‌ها را به هزار نفر سیاسی نمی‌دهم. سوالم این است که این افراد سیاسی برای فوتبال ما چه کاری انجام داده‌اند؟ جذابیت فوتبال برای افراد فوتبالی خیلی زیادتر است، ولی افراد سیاسی از فوتبال به عنوان پله استفاده می‌کند تا به مراحل بالاتر برسند. من اعتقاد دارم که فوتبال برای امثال فوتبالی‌هاست، افرادی که زحمت کشیدند و شناخته شده این رشته هستند. »

وی در پاسخ به اینکه آیا بدنه فعلی فدراسیون از اهالی فوتبال هستند و می‌‌توانند در انتخابات ورود کنند، گفت: « این بدنه شاید فوتبالی نباشند، اما اوج بدبختی فوتبال ما از زمان شروع شد که کفاشیان و کی‌روش وارد صحنه شدند و آن‌ها فوتبال را کامل گرفتند و بدهی‌ها روز به روز زیادتر شد. من اعتقاد دارم که حتی قرارداد ویلموتس و اتفاقاتی که در این چند وقت شاهد آن بودیم یک نوع بد مدیریتی صورت گرفت نه خلاف. چرا نباید افرادی مثل امیر قلعه‌نویی که از بدنه فوتبال هستند نباید رئیس فدراسیون فوتبال شوند، آن وقت شخصی مثل فریدون اصفهانیان از بدنه داوری است در این عرصه ورود کند. »

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند امثال علی کریمی هنوز تجربه ندارند و بهتر است ابتدا در هیئت رئیسه باشند و سپس برای ریاست اقدام کنند، اظهار کرد: « من همانطور که گفتم اگر قرار باشد یک فوتبالیست ملی که تجربه زیادی در عرصه مدیریت ندارد در کنار یک غیر فوتبالی سیاسی قرار بگیرد، ترجیحم این است که به فوتبالی کم تجربه کمک و از او حمایت کنم اما از خانواده فوتبال باشد. »

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران تأکید کرد: « مملکت ما سیاست زده شده است و متأسفانه سیاست یعنی حقه‌بازی، من قصد جسارت به هیچ‌کس را ندارم، اما چرا باید افراد صاف و صادق مثل فوتبالی‌ها در این عرصه ورود نکنند، قطعاً اگر آنها در انتخابات حضور پیدا کنند دولتمردان هم کمک می‌کنند. اهالی فوتبال هم همگی از حضور نفرات خوشحال هستند. »

مصطفوی همچنین در مورد حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال که از نظر فیفا می‌تواند ناظر باشد، اما حق رأی ندارد، گفت: « اینفانتینو در مجموعه المپیک جهانی عضو است اما حق رأی ندارد، اما این بستگی به سیاست داخلی هر کشوری است. متأسفانه در اساسنامه فدراسیون فوتبال خساست و بدجنسی رخ داد و کمیته ملی المپیک در مجمع حذف شد. به اعتقاد من این کمیته بر همه ارگان‌ها ارجح‌تر است، اما متأسفانه سیاست‌کاری و خساست باعث حذف کمیته ملی المپیک از اساسنامه فدراسیون فوتبال شد. این کمیته باید در مجمع حضور و حق رأی داشته باشد چرا که سال‌هاست تیم امید مورد حمایت کمیته است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار