برداشت ۱۰۰ تنی توت فرنگی از مزرعه ای در روستای درونک امیدیه

امیدیه (پانا)- در ۶۴ کیلومتری شهرستان امیدیه بزرگترین مزرعه پرورش توت فرنگی هیدروپونیک در ایران به دو صورت گلخانه‌ای و فضای باز در روستای درونک واقع شده است که سالیانه ۱۰۰ تن توت فرنگی تولید می کند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۱۰۰ تنی توت فرنگی از مزرعه ای در روستای درونک امیدیه

توت فرنگی از جمله میوه‌های محبوبی است که در 2 روش گلخانه ای و فضای باز بهترین رشد را دارد. این محصول توانسته اشتغال زایی، کارآفرینی و درآمد مناسبی به همراه داشته باشد.

به همین بهانه به سراغ مدیر این مزرعه واقع در روستای درونک در ۶۴ کیلومتری شهرستان امیدیه و بزرگترین مزرعه پرورش توت فرنگی هیدروپونیک در ایران رفتیم.

احمد برازش در گفت و گو با پانا اظهار کرد: میزان سطح زیر کشت توت فرنگی در این مزرعه به روش گلخانه ای و فضای باز است، که نیم هکتار برابر با (۵ هزار متر ) به صورت گلخانه‌ای و دو هکتار برابر با (۲۰ هزار متر) به صورت فضای باز است.

او با اشاره به اینکه از این میزان کشت سالیانه برداشتی بالغ بر ۱۰۰ تن داشته افزود: در سال جاری این امید را داریم که افزایش برداشتی بیشتری داشته باشیم.

برازش در ادامه گفت : پربارترین زمان برداشت توت فرنگی در این مزرعه نیمه‌های اسفندماه تا اواخر فروردین ماه است.

او در پایان افزود: صادرات این محصول کل استان خوزستان را پوشش داده و به استان های همجوار از جمله( کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس) و همچنین در بازار استانهای اصفهان و تهران به فروش می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار