ایران نیازمند مشی عقلایی هاشمی است

عارف: دوستداران توسعه و اعتلای ایران مشی توسعه‌گرایانه و اخلاقی ایشان را به عنوان مسیری برای عبور از بحران‌ها بازخوانی کنند

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که نظام و کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمانی به مشی عقلایی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیازمند است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران نیازمند مشی عقلایی هاشمی است

محمدرضا عارف در یادداشتی به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام خود نوشت:

«چهار سال از فقدان لنگرگاه میانه‌روی و اعتدال در جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) می‌گذرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از دوران آغاز نهضت اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای بودند و با درایت و هوشمندی همه‌جانبه نگرانه‌ای که داشتند، منشاء تصمیمات بزرگ برای عبور نظام و کشور از بحران‌ها بودند. درایت، صبوری و شکوری، هاشمی را در برهه‌های حساس، به عنوان چهره‌ای راه‌گشا در خدمت به مُلک و ملت هدایت می‌کرد. سیاستمداری توسعه‌گرا که خود را فراجناحی تعریف می‌کرد و در مواجهه با رخدادهای پیرامونی، معطوف به واقعیات و ممکنات، سیاست‌ورزی می‌کرد و می‌کوشید از کمترین فرصت، بیشترین بهره را به نفع کشور و ملت رقم زند.

هاشمی در تثبیت نظامِ برآمده از نهضت، در مدیریت جنگ، در پروژه‌ی خاتمه‌ جنگ، در سازندگی و توسعه، نقشی بی‌بدیل داشت، اینجانب که در دوران ریاست جمهوری ایشان، مفتخر به ریاست دانشگاه تهران، به عنوان کانون علمی-سیاسی در کشور بودم، و بعدها در دوران وزارت و معاون اولی دولت اصلاحات و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراوداتی زیاد با آن فقید سعید داشتم، می‌توانم با قاطعیت بگویم که توسعه، امنیت و اعتلای ایران اسلامی با بهره‌گیری از تجارب جهانی و البته سازگار با فرهنگ ایرانی - اسلامی در صدر برنامه‌های ایشان بود. سال ۹۲، دغدغه‌های مشترکی، من و ایشان را به صحنه‌ انتخابات آورد. وقتی امکان ادامه‌ حضور ایشان میسر نگردید، بزرگوارانه میدان را ترک کردند. همان دغدغه‌های مشترک بود که من نیز با مشورت با بزرگان و در پاسخ به ندای وحدت‌خواهی جامعه بهبودخواه، صحنه را برای اجماع فراهم آوردم.

به نظرم نظام و کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمانی به مشی عقلایی هاشمی نیازمند است، هاشمی مصلحت نظام را مصلحت کشور و ملت تعریف می‌کرد و این خود بزرگترین باطل‌السحر نقشه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت بود. برای حضور در مراسم بزرگداشت این چهره صبور و مدبر آماده می‌شدم که به دلیل کسالتی مختصر توفیق حضور نیافتم. بار دیگر یاد و خاطره‌ آن عزیز را گرامی داشته و بازخوانی مشی توسعه‌گرایانه و اخلاقی ایشان را به عنوان مسیری برای عبور از بحران‌ها و مخاطرات به دوستداران توسعه و اعتلای ایران اسلامی یادآور می‌شوم.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۱۹ دی سال ۱۳۹۵ به دلیل عارضه قبلی در سن ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار