معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

«خوان هشتم» دیدبانی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان استان

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت دیدگاه خوب مدیرکل صدا و سیما و تهیه کنندگان برنامه خوان هشتم سبب شده تا این ویژه برنامه به عنوان دیدبانی برای شناسایی و آشکارسازی استعدادهای دانش آموزان استان محسوب شود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
«خوان هشتم» دیدبانی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان استان

رضا بامری شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی خوان هشتم از شبکه استانی هامون اظهار کرد: رسانه همواره دیدبانی برای توسعه بوده است، توسعه ای که امروز با همکاری مشترک صدا و سیما و اداره کل آموزش و پرورش استان برای شکوفایی استعدادهای پنهان فرزندان برومند استان سیستان و بلوچستان معطوف شده است.
وی در بخش دیگری به اهداف معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به طور کلی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 6 ساحت تربیتی پنج ساحت به حوزه پرورشی و تربیت بدنی مربوط می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: آموزش ما برای پرورش و مهارت آموزی است و با توجه به اینکه هر دوره تحصیلی نیاز به فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات مناسب دارد، باید نیازهای این بخش را با کمک یکدیگر تأمین کرد.
بامری گفت: اگرچه در گذشته دیدگاه های خوب در حوزه پرورشی در بحث کانون های فرهنگی، دارالقرآن ها، مشاوره ها کمی کمرنگ شده بود، اما بحمدالله امروز با نگاهی که نظام تعلیم و تربیت و شخص مدیرکل آموزش و پرورش استان به این مبحث دارد، امیدواریم توجهات بیش از پیش به این مقوله معطوف باشد.
وی ادامه داد: توجه به فعالیت های پرورشی، گفتمان سازی، ایجاد، بهسازی و گسترش فضاهای پرورشی و پررونق شدن فعالیت های پرورشی در مدارس از اهداف عمده ای است که معاونت پرورشی با کمک مدیرکل در نظر دارد.
این مسئول اضافه کرد: امروز معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان با وجود شرایط همه گیری کرونا در موضوع تولید محتوای پرورشی، فعالیت های فرهنگی و بحث مشاوره پیشتاز بوده و در سطح کشور دست آوردهای خوبی کسب کرده است.
بامری تصریح کرد: گروه مشاوران اداره کل آموزش و پرورش استان در شرایط کرونا هم خانواده ها و دانش آموزان را تنها نگذاشته اند و همچنان مشغول ارائه خدمات مشاوره هستند. برای نمونه گروه مشاوران در موضوع هدایت تحصیلی و کنکور سراسری که اخیرا فرایند آن به پایان رسید، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار