سیدحسن خمینی: آیت‌الله هاشمی مرد روزهای سخت بود

تهران (پانا) - سیدحسن خمینی با اشاره به این مطلب که هر وقت آیت‌الله هاشمی به سمت جنگ می‌رفت امام گوسفند نذر می‌کرد که او سالم برود و برگردد گفت مرحوم هاشمی مرد روزهای سخت بود. اهل فرار نبود و اگر زندگی ایشان را نگاه کنید قبل از انقلاب تا پای اعدام رفت.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سیدحسن خمینی: آیت‌الله هاشمی مرد روزهای سخت بود

سیدحسن خمینی، یادگار امام (ره)، در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی گفت: مجلس گران قدری است. هر جا که یاد عزیز بزرگوار ما مرحوم هاشمی در جریان باشد هم دل‌ها به یاد ایشان معطوف می‌شود و هم غصه‌ای را در فراغ ایشان احساس می‌کنیم.

او افزود: امروز سالروز سقوط هواپیمایی است که مظلومانه گروهی جان باختند این حادثه را به بازماندگان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

سیدحسن خمینی بیان کرد: مرحوم هاشمی مرد روزهای سخت بود. اهل فرار نبود و اگر زندگی ایشان را نگاه کنید قبل از انقلاب تا پای اعدام رفت. از مبارزین مسلمان پیش از انقلاب، کمتر کسی را داریم که تا پای اعدام رفته باشد. مرحوم هاشمی مرد روزهای سخت اول انقلاب بود. در زمان جنگ همه پشت صدام بودند آقای هاشمی، قهرمان جنگ بود. جنگ ما دفاع افتخارآفرینی دارد.

او تاکید کرد: هر وقت آقای هاشمی به سمت جنگ می‌رفت امام گوسفند نذر می‌کرد که او سالم برود و برگردد.

یادگار امام بیان کرد: من بی‌تابی‌های هاشمی را دیده بودم. ایشان می‌دانست بدون سختی به جایی نمی‌رسد. آقای هاشمی اهل ایستادگی بود و ایستادگی در ارتباط با امام داشت.

وی با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: سال 64 مرحوم آقای هاشمی به چین و ژاپن رفت. من هم همسفر کاروان بلندپایه ایشان شدم. والده ما قبل از سفر پرسید این سفر خطری ندارد؟ پدرم جواب داد، بله خطر دارد، اما اگر برای آقای هاشمی اتفاقی بیفتد، دیگر مهم نیست که برای حسن اتفاقی بیفتد. در دوران هجمه بر ایشان مقام معظم رهبری بیت شعری در مورد ایشان گفت که بدانند با چه کسی طرف هستند: موذن بانگ بی‌هنگام برداشت/نمی‌داند که چند از شب گذشته است.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: امام می‌گفتند با مردم صادق باشید آنها با شما می‌مانند. شما صادقانه گام بردارید و منیت‌ها را کنار بگذارید خداوند حتما دل‌های مردم را به سمت شما می‌آورد. شما با مردم صادق باشید مردم حتما به شما کمک می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار