توضیحات وزارت خارجه درباره سفر هیات کره‌ای به تهران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر هیات کره‌ای به تهران قبل از توقیف کشتی متخلف مورد توافق قرار گرفته بود، گفت دستور کار اصلی این هیات مذاکره برای دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات وزارت خارجه درباره سفر هیات کره‌ای به تهران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با هیاتی از کره که گفته می شود وارد تهران شده و میهمان سفیر کره جنوبی است، اظهار داشت: هیاتی که وارد کشورمان شده بخشی از هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی است که قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سفر این هیات قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد توافق قرار گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه گذشته از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. این کشتی در حال حاضر در بندرعباس لنگر انداخته است.

مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی گفتند که هیاتی به سرپرستی «کو کیونگ سوک»، مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه، امروز پنجشنبه از طریق قطر وارد ایران شده است.

«چوی جونگ» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی نیز قصد دارد اوایل هفته آینده برای بحث در مورد روابط دو کشور از جمله توقیف این کشتی و دارایی های مسدود شده ایران در کره به تهران سفر کند.

بر اساس اعلام بانک های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار