یادواره 156 شهید و سالگرد شهید سلیمانی در مسجد جامع بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - یادواره 156 شهید شهرستان بهاباد و نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دانشجوی شهید، امیرحسین قربانی با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان های تفت، بافق و بهاباد، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم بهاباد با رعایت پروتکل های بهداشتی درمسجد جامع این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره 156 شهید و سالگرد شهید سلیمانی در مسجد جامع بهاباد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانی و دانشجوی نخبه شهید سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، شهید امیرحسین قربانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی بااشاره به اینکه همرنگ شدن با خدا و اخلاص همراه با توکل، یکی از رموز ماندگاری شهدا در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: حفظ حجاب، رعایت پوشش اسلامی مناسب، حضور در مجالس شهدا و ائمه معصومین (ع) حرکت هایی است که شعائر دینی را زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه شهدای عزیز لحظه لحظه عمرشان را دادند و از همه چیز خود گذشتند تا ارزش های دینی زنده باقی بماند، خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی برای حفظ آرمان های شهدا داریم و در این راه باید تلاش کنیم تا پیروز و سربلند باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی افزود: نام سردار سلیمانی بر دل دشمنان، بویژه آمریکا و اسرائیل لرزه می انداخت و آنها همواره از هوش، ایمان، جان فشانی و تلاش او برای جبهه مقاومت بیمناک بودند.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال مردم در تشییع میلیونی پیکر سردار سلیمانی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهیدان، ملت ما متحدتر و در مقابل دشمن منسجم تر ایستاده اند و پیام مقاومت خود را به گوش تمام دشمنان نظام و انقلاب رساندند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما خادم را از خائن تشخیص می دهند و این نشان از بصیرت بسیار بالای آنها دارد، گفت: اگر چه شهادت سردار سلیمانی دلهای ۸۰ میلیون ایرانی و تمام ملت آزادیخواه و صلح طلب دنیا را عزادار کرد، اما انقلاب ما را در گام دوم بیمه کرد و به دنیا نشان داد که راه انقلاب و شهیدان ادامه دارد و مردم با همه وجود از این انقلاب و نظام دفاع می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه شهدای ما کسانی بودند که مظلومانه آبرویشان را برای یاری خدا دادند و خداوند با آنان معامله خوبی کرد خاطرنشان کرد: شهدا با ایمان به خداوند و پیروی از ولایت فقیه در راه پاسداری از مبانی اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

نجیمی با تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی و گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی گفت: علامه مصباح یزدی که از استان دارالعباده ما بود در 4 دهه انقلاب و قبل از انقلاب آبرویش را برای دین خدا داد. از دست دادن آیت الله مصباح یزدی، سردار شهید سلیمانی و دانشمند هسته‌ای برای ملت و امت اسلامی به ویژه جبهه مقاومت ضایعه سنگینی است، اما به یک تعبیر این امر تلفیق علم و ایمان، ولایت مداری و شهادت است که در فضای ایران آمیخته شده و امیدبخشی به ملت ایران است.

وی از برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان نیز خبر داد و گفت: برکات برگزاری این کنگره، 4 هزار مجلس توسط طلاب و علمای حوزه های علمیه استان، 4 هزار ختم قرآن برای شهدا، تهیه جهیزیه و کمک های مومنانه همه برکات اجتماعی کنگره سرداران و 4 هزار شهید استان یزد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین یاد و خاطره دانشجوی نخبه شهید استان و بهاباد را گرامی داشت و با بیان اینکه شهدا با جان، مال و آبرویشان اسلام را زنده نگه داشتند گفت: اگر ما نیز بخواهیم شهادت نصیبمان شود باید همرنگ شهدا شویم.

حجت الاسلام نجیمی اضافه کرد: به گفته سردار دل‌ها شهید سلیمانی باید شهید زندگی کنیم تا شهید شویم و شهدا از روی عقل و نه هوا و هوس مسیر شهادت را انتخاب کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه این عزیزان با تمام وجود و خالصانه در راه اعتلای ایران اسلامی قدم برداشتند و جان شیرین خود را در این راه مقدس در طبق اخلاص گذاشتند افزود: بقای انقلاب، امنیت و پیشرفت کشور از هر جهت مرهون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است و امروز این اقتدار و عزت کشور به برکت خون همین شهداست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار