آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها در اجرای مرحله دوم کوچ، نقش اساسی دارد

تهران(پانا)- عرب کارشناس تربیت بدنی منطقه 17 از اجرای مرحله دوم طرح کوچ در مدارس منطقه خبر داد و نقش آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها را از ضروریات اجرای موفق این طرح در مرحله دوم دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

سومین وبینار تخصصی دبیران تربیت بدنی منطقه 17 در راستای اجرای بهینه مرحله دوم طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان برگزار شد. این وبینار با حضور امیر رضا مقربی، استاد دانشگاه و مدیر گروه تغدیه ورزشی و آمادگی جسمانی و دبیر تربیت بدنی مدارس منطقه با موضوع «نقش چاقی و اضافه وزن در بروز بیماریهای متابولیک و روشهای کنترل تغذیه» برگزار شد.

مصطفی عرب، کارشناس تربیت بدنی منطقه در گفت و گو با پانا گفت: به همت مدیران مدارس و زحمات ارزشمند دبیران و آموزگاران درس تربیت بدنی توانستیم در اجرای مرحله اول طرح کوچ در امر غربالگری و شناسایی دانش آموزان در معرض خطر اضافه وزن و چاقی بطور موفق عمل کنیم که توانستیم در بین مناطق 19 گانه شهر تهران رتبه اول را کسب کنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در اجرای مرحله دوم این طرح به صورت تیمی در تلاش هستیم که با آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها، توجه به این مسئله را که از ضروریات سالم زیستن است، در بین آن ها افزایش دهیم. تا بتوانیم از مخاطرات و عواقب کم تحرکی و تغذیه ناصحیح که سبب اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان و بیماری های غیر واگیردار است بکاهیم. تا در ایام پساکرونا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

او تاکید کرد: با وجود اینکه به دانش آموزان به صورت حضوری دسترسی نداریم در تلاش هستیم با توانمندسازی دبیران و آموزگاران درس تربیت بدنی اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهیم و با ارایه اطلاعات و برنامه های ورزشی و تغذیه ای به دانش آموزان عزیز و پایش انجام آن کمک شایانی به سلامتی نسل آینده داشته باشیم.

عرب در پایان ضمن اشاره به ظرفیت های علمی بالا در بین دبیران تربیت بدنی منطقه تاکید کرد که اولویت در اجرای برنامه ها و طرح های کارشناسی تربیت بدنی استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار