فرمانده کل سپاه در اجلاسیه پایانی سالگرد شهادت حاج‌قاسم:

هنر حاج قاسم پاره‌کردن نسخه‌های دشمن بود

تهران (پانا) - فرمانده کل سپاه تاکید کرد گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه‌ها، قلمروی آرمان‌ها، ژرفای اعتقادات و منابعی که او از آن‌ها الهام می‌گیرد، وابسته است و شهید سلیمانی در قله ارزش‌ها قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هنر حاج قاسم پاره‌کردن نسخه‌های دشمن بود

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در اجلاسیه پایانی سالگرد شهادت حاج‌قاسم در مصلی کرمان اظهار کرد: خاطره فراموش‌نشدنی و استثنایی زیباترین و باشکوه‌ترین بدرقه تاریخ قهرمانان اسلام به عرش الهی را سال گذشته در ۱۷ دی‌ماه در میدان شهدای کرمان دیدم؛ وقتی از میان جمعیت می‌گذشتم باران می‌بارید اما نه از آسمان، بلکه از چشمان مردمان این دیار که به پهنای صورت‌شان سیلاب اشک جاری بود.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: قصه عشق و دلدادگی عمیقی که نشان می‌داد در آن جمع هیچکس خودش نبود همه مهر، روح و معنا و عشق بودند و مانند شمع می‌سوختند و گرمای حرارت عشق جودشان به سادگی قابل مشاهده بود.

سرلشکر سلامی بیان کرد: من صحنه‌ای دل انگیزتر از آن روز و آن فشردگی جمعیت عاشقی که همه عشق و روح سلیمانی بودند، ندیده‌ام؛ شهید سلیمانی در همه این جمعیت تجلی و ظهور کرده بود و هیچکس خود را نمی‌شناخت. همه فریاد می‌زدند و اشک می‌ریختند؛ این همه مهر و محبت از کجا در این قلب‌ها جای گرفت.

وی تصریح کرد: گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه‌ها، قلمرو آرمان‌ها، ژرفای اعتقادات و منابعی که او از آنها الهام می‌گیرد، وابسته است و شهید سلیمانی در قله ارزش‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از قرآن تاسی می‌گرفت و با قرآن مأنوس بود، گفت: حاج قاسم تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد و چهره‌ای مردانه از قرآن عظیم بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در مقابل دشمنان ثابت قدم و به شدت قوی و در عوض در برابر مردم ضعیف‌تر و آرام تر و مهربان‌تر بود، یادآور شد: قاسم جان ما می‌دانست که باید با مردم نرم، لطیف، با طراوت و خاضع باشد.

وی ادامه داد: او عابد، راکع، ساجد و پاسدار اسلام بود و پیروی از قرآن و پیامبر را در عمل اجرا می‌کرد. محبت، ارادت و عشقش از خدا سرچشمه می‌گرفت و در اطاعت از رهبری به گونه‌ای بود که آهنگ قدم‌هایش با فرمان رهبر تنظیم می‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حقیقت شخصیت معیار بود، یعنی کاملاً می‌شد از گفتار و عملش یک شخصیتی برای همگان تبیین کرد.

وی با طرح این پرسش که چرا شهید سلیمانی به قلب‌ها نفوذ کرده است، گفت: کسی که ایمان و عمل صالح انجام می‌دهد، خداوند او را صاحب دل‌های می‌کند. او از دشمن نمی‌ترسید چرا که کبریا را از آن خدا می‌دانست و با این عقیده تربیت شده بود که دشمنان توان ربودن چیزی از دست او را ندارند.

وی یادآور شد: او غیبت نمی‌کرد، تهمت نمی‌زد، سنجیده سخن می‌گفت و کسی را تحقیر نمی‌کرد؛ این‌ها به او عظمت می‌داد شاید جلوه‌های شخصیت او بیش از شمشیر زدن او در میدان به او عظمت می‌داد.

فرمانده کل سپاه اذعان داشت: او با غیرت بود و نمی‌توانست ببیند نوامیس مسلمانان در خیابان‌ها آواره شده‌اند؛ او در جستجوی صلح می‌جنگید و روحش با صلح، عفو و بخشش خو گرفته بود و در خط مقدم می‌جنگید.

وی بیان کرد: یکی از ممتازترین خصوصیات سردار سلیمانی این بود که اجازه نمی‌داد جبهه دشمن از خط مقدم جلوتر بیاید؛ اذن عقب نشینی نمی‌داد و می‌دانست اگر عقب نشینی کند باید امتیازات زیادی به دشمن بدهد. او می‌دانست که دشمن را باید تعقیب کرد و به او اجازه پیشروی نداد. این درسی است که او در همه زمینه‌ها حتی مساله هسته‌ای، به همگان داد؛ نباید خاکریز اول را چه در دیپلماسی و چه زمینه هسته‌ای و در هر مورد دیگری رها کرد. تاکتیک او این بود که دشمن را تعقیب می‌کرد و این نکته مهمی است.

فرمانده کل سپاه افزود: حاج قاسم ده‌ها بار انتقام خود را قبل از شهادتش از دشمن گرفته بود او شخصیتی مهار نشدنی برای دشمن بود که جهان اسلام را بهم گره زده بود.

سرلشکر سلامی در ادامه ابراز داشت: او هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان ذره‌ای شکل بگیرد هنر او پاره کردن نسخه‌های دشمن در همه عرصه‌های نظامی، سیاسی و… بود.

وی گفت: حاج قاسم قدرت‌های بزرگ را می‌شکست و آنها را از قلب میدان به حاشیه می‌کشاند؛ این یک تاریخ است و تاریخ هرگز از حرکت نمی‌ایستد و متوقف نمی‌شود.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه اگر ملتی بشکند دیگر نمی‌تواند قد علم کند، افزود: دشمن آمده بود بر ما مسلط شود و بگوید در نبرد اراده‌ها ما را می‌شکند اما حاج قاسم اراده دشمن را شکست. این جنگ تقابل اراده‌هاست هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند برنده است تسلیم شدن در برابر اراده دشمن یعنی شکست خوردن، لذا او فرهنگی ساخت که تسلیم و شکست در آن معنا ندارد.

وی ادامه داد: امروز راه او ادامه دارد و شهدا همیشه زنده‌اند یعنی حاج قاسم عمر ابدی داشته و راهش ادامه دارد.

سرلشکر سلامی گفت: حمله دشمن به قلب مقاومت باعث شد که روح جدیدی در بین مسلمانان روییده شود و دوباره جوان‌ها پیشانی‌بندها را بسته‌اند و امروز شهادت حاج قاسم احیاگر جهاد در بین مسلمانان از هر قوم و قبیله‌ای شده لذا میراث او ابدی است.

وی گفت: ما در یک نقطه متوقف نمی‌شویم او آرمان‌های بلندی را دنبال می‌کرد و پرچم پس از او به دست دیگریست و چیزی عوض نشده است تنها ما امروز یک شهید ماندگار داریم که الهام بخش نسل‌های آینده است. وقتی شخصیت او توصیف می‌شود آن وقت جوانان جدیدی به این مکتب می‌پیوندند و این شهادت تأثیرگذار می‌شود.

سرلشکر سلامی یادآور شد: ابوالمهندس المهدی هم سرباز بزرگی بود او هم توسط علمای بزرگی تعلیم دیده و مرد بزرگ و پرهیزکاری بود که اجازه نداد دشمن در عراق میدان سازی کند.

وی ادامه داد: سردار شهید حسین پورجعفری بزرگ مرد دیگری است که در کنار حاج قاسم بود؛ او صاحب منش و مرام ابوالفضلی، وفادار و فداکار بود. شهید پورجعفری هرگز حاج قاسم را ترک نکرد همیشه در سختی‌ها با نجابت با حیا، مهربان و گرم بود؛ این شهید بزرگوار دوستدار و یک برادر واقعی برای سردار بود.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: یاد شهدای مراسم تشییع حاج قاسم را گرامی می‌داریم؛ ما هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا متعلق به همه هستند.

وی افزود: خانواده حاج قاسم نیز در طول ۴۰ سال در آفرینش این حماسه بسیار مؤثر بودند زیرا نبودن او را تحمل می‌کردند و همواره دلهره و اضطراب داشتند که آیا می‌توانیم تحمل و شکیبایی خانواده‌های شهدا را داشته باشیم؟

سرلشکر سلامی تصریح کرد: حاج قاسم هرگز برای عملش پاداشی طلب نکرد، او در جستجوی پاداش مادی و حتی تشویق‌های معنوی نبود و از ستایش و تمجید شدن بیزار بود.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: من هرگز مردم کرمان را با آن خاطره تشییع با شکوه فراموش نمی‌کنم و هر سال در هر سمتی باشم در روز سالگرد شهادت سردار سلیمانی به کرمان می‌آیم و به خانواده‌های شهدای تشییع هم درود می‌فرستم و پای شما را می‌بوسم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار