کارشناس مسئول امور زنان و خانواده آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح آموزش کودک یاری، برای دانش آموزان استان کرمان اجرا می شود

کرمان(پانا) - کارشناس مسئول امور زنان و خانواده آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح آموزش کودک یاری به دانش آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح آموزش کودک یاری، برای دانش آموزان استان کرمان اجرا می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، پروین سلاجقه در اولین جلسه کارگروه استانی طرح آموزش کودک یاری برای دانش آموزان، ضمن تبیین اهمیت پرورش مطلوب کودکان، گفت: کودکان شکوفه‌های زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه هستند و توجه به سلامت و تربیت آنان همواره مورد اهتمام بزرگان دین و متخصصان بهداشت و تعلیم و تربیت بوده که از بنیادی‌ترین وظایف و حیاتی‌ترین مهارت‌ها برای والدین محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزش مهارت‌های تربیت کودک، نیاز‌مند توجه دولتمردان، سیاستگذاران و اندیشمندانی است که به آینده کشور علاقمند هستند و به آن عشق می‌ورزند، به عبارتی تعالی یک کشور وابسته به امکاناتی است که به طورمستقیم و غیر مستقیم برای کودک فراهم شده است.

کارشناس مسئول امور زنان و خانواده آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح آموزش کودک یاری به دانش آموزان یکی از طرح های حوزه زنان است که بعد از امضای توافقنامه با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و با مشارکت معاونت آموزش وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

سلاجقه با بیان این که این طرح در 10 استان کشور از جمله کرمان برگزار می شود، آماده سازی دختران و پسران برای ایفای نقش در زندگی مشترک، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک، آشنایی با اصول مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک، آشنایی با مهارت های اولیه تغذیه مناسب، ‌بهداشت مادر، بهداشت کودک، ‌سلامت جسمی کودک و مهارت های کلامی- عاطفی و شناختی کودک را از اهداف مهم اجرای این طرح برشمرد.

بر پایه این گزارش در این جلسه، مربیان کودک یاری و کارشناسان، از تجارب خود و نحوه آموزش، توضیحاتی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار