مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان:

تمدن سازی و تربیت نسلی انقلابی هدف اصلی آموزش و پرورش است

پرورش نسل آینده باید در مکتب شهید سلیمانی انجام شود

کرمان(پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در نشست مجازی با اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت پرورش نسل آینده باید در مکتب شهید سلیمانی انجام شود و تمدن سازی و تربیت نسلی انقلابی هدف اصلی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تمدن سازی و تربیت نسلی انقلابی هدف اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد علیرضایی با بیان این که سعادت ما در گرو تبعیت همه جانبه از ولایت فقیه است، گفت: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت نسلی انقلابی و تمدن سازی است که توجه به اصل ولایت فقیه در راس کار همه مدیران و معلمان، می تواند نقش مهمی در پرورش دانش آموزانی مومن و متعهد به نظام داشته باشد. اعتقاد به نظام وظیفه همه ماست و باید تلاش کنیم تا یک قدم از مسیر روشن دور نشویم.

وی با اشاره به ضرورت به کارگیری افراد پاک دست در سیستم اداری، گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش از پاک ترین دستگاه ها است و سالم ترین افراد در آن کار می کنند اما لازم است ساده زیستی، زیست انقلابی و اسلامی و دوری از تجملات را از شهید سلیمانی بیاموزیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان با بیان این که عبادت به معنی خدمت به مردم است، گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب امام و رهبری و مکتب دفاع مقدس است، شهید سلیمانی بالندگی را در دوران دفاع مقدس تجربه کرد، ارزش های ما در دفاع مقدس تجلی یافت که نظام ما را به جهان معرفی کرد.

علیرضایی افزود: پرچم مکتب شهید سلیمانی تحت لوای نهضت عاشورا همیشه برافراشته است، این روزها شاهد هستیم که از همه کشورهای دنیا برای زیارت مزار شهید سلیمانی به کرمان می آیند چرا که مکتب شهید سلیمانی چراغ روشن ساختن نسل آینده است و پرورش نسل آینده باید در مسیر مکتب شهید سلیمانی اتفاق بیافتد.

وی در خصوص سند 2030 گفت: این سند ننگین به دنبال قطب بندی نظام و انقلاب ما در دو جهت است. سلطه گری و سلطه پذیری، نباید اجازه دهیم عده ای نفودی آن را مطرح کنند یا تقاضای اجرای آن را داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان، گفت: هدف اصلی سازمان بسیج فرهنگیان در راستای ارتقای کارایی فعالیت های آموزش و پرورش است و پویش لبخند رضایت و نهضت کمک مومنانه هم با رویکرد تجلیل از معلمان ایثارگر و نمایش جلوه های معلمی برگزار شد که مدیران را موظف کرده ایم در جهت تجلیل از معلمان تلاش کنند.

وی با اشاره به برگزاری پویش لبخند رضایت گفت: در محور اول این پویش تعداد 384 معلم به عنوان الگو و سوژه خبری شناسایی شده اند که 203 مورد از فعالیت های آنان در رسانه ها منعکس شده اند و 724 عکس، 77 فیلم کوتاه، 11 مستند، 350 نماهنگ، 31 سرود، 117 خبر و 61 گزارش از معلمان ایثارگر تولید شده که 19 مورد آن ها هم در صدا و سیمای مرکز استان انعکاس یافته است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در خصوص محور دوم این پویش که فعالیت های جهادی پرورشی است، گفت: 183218 نفرساعت اقدامات پرورشی به صورت مجازی انجام شده و 204082 دانش آموز هم تحت پوشش قرا گرفته اند و 7559 محتوای اعتقادی و بصیرتی در زمینه نماز، قرآن و...، 4666 محتوای مناسبتی، و 5029 محتوای تربیتی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

علیرضایی در زمینه نهضت کمک مومنانه گفت: 2494 بسته معیشتی، بیش از 4700 بسته نوشت افزار و 766 گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت هم به ارزش اریالی 35261700000 در استان توزیع شده است.

وی در زمینه آموزش دانش آموزان بازمانده از آموزش مجازی خاطرنشان کرد: با مجاهدت 2599 معلم جهادگر، 42065 نفر ساعت برای 9794 دانش آموز، آموزش حضوری ارائه شده و 5171 کتاب، 13720 جزوه و 2055 لوح فشرده برای آن ها ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار