درجشنواره فرهنگی، هنری علمدار:

کسب رتبه های برتر استانی دانش‌آموزان آموزش و پرورش اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - جشنواره فرهنگی، هنری علمدار یادواره شهید سلیمانی با حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری اداره آموزش و پرورش استان کرمان از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) و کانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه های برتر استانی دانش‌آموزان آموزش و پرورش اسلامشهر

اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره شهید سلیمانی با اهدافی از جمله، گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور و صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز برگزار شد.

جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی اجرا شد و در بخش دانش‌آموزی جشنواره با رشته‌هایی از جمله،نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و در دوره متوسطه دوره اول و دوم،خاطره نویسی و دل‌نوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه داستانک همراه بود.

در همین رابطه دو نفر از برگزیدگان استانی جشنواره فرهنگی،هنری علمدار از آموزش و پرورش اسلامشهر که در مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره در شهرستان‌های استان تهران و در شهرستان ملارد به عنوان برترین‌های استانی از آنان تجلیل بعمل آمد،در گفت و گو با پانا به تشریح حضور در جشنواره و کسب رتبه خود پرداختند.

نازنین فاطمه قلی‌زاده پاشا، دانش‌آموز پایه‌ یازدهم ‌تجربی، از دبیرستان نمونه‌ دولتی ‌فاطمیه (س) آموزش و پرورش اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: از دوران ابتدایی، در زمینه دکلمه و دل ‌نوشته فعالیت داشتم و در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز چندین بار در مسابقات قرآن‌، عترت و نماز در رشته‌ انشاء نماز، رتبه‌ اول منطقه و یک بار مقام سوم استانی را کسب کردم و همچنین سابقه حضور در المپیادِ خواندن را دارم و رتبه‌‌ منطقه‌ای را در این زمینه کسب کردم.

او افزود: در جشنواره علمدار، نیز از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی، از مسابقات جشنواره باخبر شدم و متنی را که با احساسات قلبی خود نگاشته بودم، برای شرکت در جشنواره ارسال کردم در رشته‌ نامه‌ای به سردار شهید سلیمانی، مقام نخست استانی را به دست آوردم و هدف من این بود که گوشه‌ای‌ از احساسم را به عنوان یک دختر، در قالب چند جمله با شهید سلیمانی در میان بگذارم.

در ادامه امیرحسین مهدی زاده، دانش‌آموز سال یازدهم، رشته ادبیات و علوم انسانی از دبیرستان نمونه دولتی شیخ کلینی (ره) آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: بنده به عنوان ترانه‌سرا با گروه‌های سرود مطرح شهرستان اسلامشهر همکاری دارم و همچنین به عنوان فیلمنامه نویس، شاعر، نویسنده و کارگردان در گروه‌های سطح شهرستان مشغول به کار هستم.

او خاطرنشان کرد: من از زمانی که کلاس نهم بودم، علاقه و توانایی خودم در زمینه داستان‌نویسی و شعر را شناختم و از آن زمان تا به حال، در جشنواره‌های مختلف جهت افزایش تجربه و مهارت حضور یافتم.

مهدی زاده افزود: در اولین جشنواره فرهنگی، هنری علمدار نیز، در رشته داستان کوتاه، رتبه نخست استانی را کسب کردم و اعتقاد دارم همه هنرمندان،از هنر خود در جهت اعتقادات و دلبستگی‌ها بهره می‌برند و انگیزه من هم این بود که با زبان هنر، عرض ارادتی به محضر سردار دلها، شهید سلیمانی داشته باشم.

گفتنی است، فاطمه سادات موسی‌زاده از آموزشگاه فاطمیه (س) آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در جشنواره علمدار رتبه اول استانی را کسب کرد.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار