نشست کنگره آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران ریاست جمهوری

یورش طرفداران ترامپ نشست مجلس نمایندگان را موقتا تعلیق کرد

تهران (پانا) - نشست مشترک کنگره آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری با ریاست مایک پنس معاون اول ترامپ آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست کنگره آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران ریاست جمهوری

به گزارش ایرنا، نشست مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه در شرایطی برگزار شد که دونالد ترامپ نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری مدعی است مایک پنس اختیار بازگرداندن آرای گزینشگران را دارد، اما پنس پیش از این نشست اعلام کرد که به طور یکجانبه چنین اختیاری را ندارد.

شمارش آرای گزینشگران به ترتیب الفبا شروع شد و جمهوری‌خواهان گفته‌اند که نسبت به ایالت‌های کلیدی اعتراض خواهند کرد.

هنگامی که نوبت به آرای مربوط به ایالت آریزونا رسید، سناتور این ایالت به همراه ۶ سناتور دیگر جمهوری‌خواه به آن اعتراض کردند. از این رو مجلس نمایندگان و سنا از هم جدا شد تا به صورت جداگانه این اعتراض را مورد بررسی قرار دهند.

این اعتراض‌ها اگرچه ساعت‌ها کار تایید آرای گزینشگران را به تاخیر می‌اندازد اما با توجه به مقررات موجود که باید هر دو مجلس سنا و نمایندگان این اعتراض را وارد بدانند، با توجه به اکثریت دموکرات‌ها، تاثیری در نتیجه نخواهد داشت.

ابتدا یک نماینده جمهوری‌خواه به توضیح دلایل اعتراض خود به این آرا پرداخت که همه آنها را پیش از این بارها در سخنرانی دونالد ترامپ و دیگر اعضای ستاد انتخاباتی او مطرح کرده بودند.

پس از آن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا به مخالفت با این اعتراض سخن گفت.

موافقان و مخالفان این اعتراض در حال صحبت بودند که معترضان خیابانی حامی ترامپ که به دعوت وی به مقابل ساختمان کنگره آمده بودند به سمت ساختمان مجلس نمایندگان یورش بردند.

این وضعیت به تعلیق موقت نشست مجلس نمایندگان منجر شد، مایک پنس از ساختمان خارج شد و نمایندگان به پناهگاه زیرزمینی رفتند. دقایقی بعد نشست مجلس نمایندگان بار دیگر آغاز به کار کرده بود که بعد از چند دقیقه، تعلیق شد اما از نمایندگان خواسته شد در محل خود بنشینند و از صحن مجلس خارج نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار