نقش سازمان پژوهش در عرصه فناوری اطلاعات و فضای مجازی بررسی شد

تهران (پانا) - دومین نشست شورای فناوری اطلاعات با بررسی راهکارهای عملیاتی بخشنامه با موضوع طرح کلان و معماری شبکه‌ی ملی اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش سازمان پژوهش در عرصه فناوری اطلاعات و فضای مجازی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست محسن باهو مشاور فناوری رئیس سازمان و دبیر شورای فناوری اطلاعات، مفاد این بخشنامه را برای اعضاء مرور کرد. در ادامه اعضاء با بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های تولید محتوا، زیر ساخت‌های فنی و عملیاتی، تنظیم اقدامات برنامه‌ای، تعامل با نهادهای همکار، اجرای مصوبه 828، تبیین نقش سازمان در تدوین استاندارهای محتوای فضای مجازی و زیرساخت فنی مدارس و تشکیل کارگروه برای تدوین شیوه نامه سامان‌دهی رمزینه پاسخ سریع مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جمع بندی این نشست حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش با تأکید بر برگزاری مستمر و پیگیری مصوبات و صورتجلسه‌های شورای فناوری اطلاعات، یادآور شد: در عصر فناوری برای برآوردن انتظارات این سازمان باید با سرعت بیشتر و با بهره از امکانات فناورانه نسبت به تحقق فعالیت‌ها و برنامه ها همت گماشت. لازم است مدیران دفاتر در تعامل با کارشناسان سرعت و دقت توأم را در تحقق برنامه‌ها لحاظ کنند.

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری مستمر شورای مصوبه 828 گفت: باید نقش سازمان در انتظارات فناورانه تبیین شود. تبیین این نقش برای ایفای نقش در عرصه‌ی برنامه‌های اجرایی و تحول محتوای مبتنی بر فناوری بسیار مهم است. تبیین نقش باعث استاندارد سازی در برنامه‌ی اجرایی ایفای نقش سازمان می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین بر لزوم جلب مشارکت نهاد های موثر در عرصه‌ی فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: باید از اختیارات قانونی سازمان استفاده‌ی درست شود.

وی در این جلسه در خصوص تشکیل دبیرخانه‌ی شورای فناوری اطلاعات دستورات لازم را اعلام کرد.

در این نشست علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، مهندس محسن باهو مشاور فناوری اطلاعات رئیس سازمان، سعید بدیعی سرپرست حوزه ریاست، محمد ابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، کوروش امیری‌نیا مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزشهای عمومی و متوسطه نظری، افشار بهمنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری فنی حرفه‌ای و کار و دانش، معصومه نوروزی معاون مدیرکل امور اداری و پشتیبانی، احمدرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی و صدیقه حسن زاده رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار